×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تارتار: داوران باتجربه را برای ما هم بگذارند/ خوشحالیم نمایندگان ایران نتیجه می‌گیرند

مهدی تارتار در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تیم فوتبال پیکان اظهار کرد: با تعطیلی لیگ سعی کردیم کمی استراحت کنیم و چند روزی است که تمریناتمان را آغاز کردیم و خودمان را برای بازیها آماده می‌کنیم.

وی با اشاره به اشتباهات داوری در بازی های لیگ برتر گفت: فوتبال ما به سیستم VAR نیاز دارد. مثل همه جای دنیا در فوتبال ایران داوران هم دچار اشتباهات می شوند و اعتراض زیادی انجام می شود. من هم مثل همه مربیان به خاطر اشتباهات داوری بهانه دارم. اما اگر سیستم کمک داور ویدئویی به ایران بیاید اشتباهات کمتر می شود و فوتبال ما پیشرفت می کند و تیمها هم براساس قابلیتهای خود در جدول جای می گیرند.

وی تصریح کرد: در بازی قبلی ما برابر گل گهر داور اشتباه کرد و برای این هفته محروم شد. این چندمین بار است که داوران بعد از قضاوت بازی ما محروم می شوند. این نشان می دهد که ما از جانب داوری زیان می بینیم. داوران تیم ما را خنثی می بینند چون هواداری نداریم اما ما یک گروه ۵۰ نفره هستیم که برای موفقیت تیم مان تلاش می کنیم و سرنوشت ما با نتایجمان رقم می خورد. امیدوارم داوران با تجربه تر برای بازی های ما انتخاب شوند تا بتوانیم با بازی های خوبی که انجام می دهیم نتایج خوبی بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان همچنین گفت: داوران ما داوران با کیفیتی هستند اما باید همه چیز را در نظر بگیرند و این گونه نباشد که داوران جوان فقط برای تیمهای کم هودار باشند. سرنوشت ما به نتایجی که کسب می کنیم بستگی دارد بنابراین انتظار داریم داوران با تجربه تر هم برای بازی های ما انتخاب شوند. البته من می گویم داوران باتجربه را هم باید حفظ کنیم وخیلی زود آنها را کنار نگذاریم. وقتی یک داور با تجربه شرایط جسمانی و آمادگی لازم را دارد باید او را حفظ کنیم و برایش ارزش قائل شویم.

وی در ادامه درباره عملکرد ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: از برخی از عزیزانی که بیرون گود نشستند و به راحتی درباره کیفیت لیگ صحبت می کنند می‌خواهم انتقاد کنم. آنها می‌گویند فوتبال لیگ برتر ما کیفیت ندارد اما بازی های لیگ قهرمانان آسیا نشان داد لیگ برتر ایران از لیگهای با کیفیت آسیا است. نمایندگان ما بازیهای خوبی را به نمایش می گذارند اما در کشور خودمان به راحتی نمی توانند برابر رقبا با اختلاف به پیروزی برسند. این نشان داد که فوتبال ما پیشرفت خوبی داشته است و لیگ ما واقعا کیفیت مطلوبی دارد. سود این کیفیت را هم تیمهایی می‌برند که در آسیا قدرت نمایی می کنند. برای فوتبال ما بسیار خوب است که تیمهای ما در آسیا رقبا را شکست می دهند. به نمایندگان ایران تبریک می‌گویم و آرزو دارم هر ۴ نماینده از گروه صعود کنند و امسال قهرمانی آسیا متعلق به یکی از باشگاه های ایرانی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان ما چقدر شانس قهرمانی در آسیا دارند، اظهار کرد: بازی هایی که از آنها دیدیم نشان می‌دهد شانس بالایی دارند. از نظر برنامه‌ریزی و همینطور فراهم کردن امکانات باید شرایط بهتری را برای تیم های ایرانی فراهم کنیم تا بتوانیم به مراحل بالاتر برسیم. ما باید در مراحل بالاتر با برنامه ریزی بهتر و شرایط بهتر عمل کنیم. ما خوشحالیم از این که نمایندگانمان در آسیا نتایج خوبی می‌گیرند و این نشان می دهد فوتبال ما رشد کرده است. این که حضور مربی خارجی ممنوع شده نشان می‌دهد ما ایرانی‌ها در همه چیز استعداد داریم و می توانیم قابلیتهای خودمان را نشان بدهیم.

تاتار در پایان درباره قانون منع حضور مربی و بازیکن خارجی هم  گفت: اگر بازیکن و مربی با کیفیت خارجی به فوتبال ایران بیاید قطعا می‌تواند به فوتبال ما کمک کند اما به شرطی که از نظر اقتصادی به جایی برسیم که بتوانیم دستمزد آنها را پرداخت کنیم و این مربیان به راحتی از ما شکایت نکنند و مشکلاتی مثل بسته بودن پرونده ایجاد نشود. الان آنقدر مشکل وجود دارد که نمی‌توانیم چنین کاری انجام بدهیم و در نهایت هم باشگاه‌ها متضرر می شوند. به خاطر این که نمی توانیم از نظر مالی دستمزد بازیکن درجه یک را بدهیم می رویم بازیکن خارجی درجه دو و سه می‌آوریم که عملا تاثیری روی فوتبال ایران ندارند. همین الان هم چند بازیکن وجود دارند که اصلا بازی نمی کنند پس چه خاصیتی برای فوتبال ایران دارند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.