×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | تامین پول قطعه سازان گامی برای تحقق رونق تولید/کوتاه شدن دست دلالان با واقعی سازی قیمت خودرو

به گزارش پایگاه خبری تجارت محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ثبات در بازار زمانی رخ می دهد که قطعه سازان پول خود را دریافت کنند به  عنوان مثال  شرکت سایپا بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند اگر همین تعداد تولید صحت داشته باشد می تواند بازار خودرو را اغنا کند و دیگر شاهد حباب قیمتی نباشیم.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: قیمت‌ واقعی خودرو، قیمتی است که کارخانه اعلام می‌کندو قیمتی که در بازار اعلام می شود غیر واقعی است.

نجفی منش اظهار کرد: چندین بار درباره قیمت‌های فعلی خودرو در بازار  هشدار داده بودمکه خوشبختانه با وجود هشدارها و پیش  بینی ها مشخص شد که قیمت های واقع در بازار واقعی نیست.

این مقام مسئول  تصریح کرد: بازار خودرو زمانی می تواند در جهت تحقق شعار رونق تولیدگام بردارد که منابع مالی قطعه سازان به موقع و به جا تامین شود. در واقع قطعه ساز هزینه زحمت خود را به موقع  دریافت کند.

نجفی منش بیان کرد: هرگاه در بازار قیمت ها واقعی و بر اساس استاندارد های اقتصادی تعیین شود می توان انتظار کوتاه شدن دست دلالان و سودجویان را برای سو استفاده از قیمت ها در بازار داشت.

وی گفت: امروز اقتصاد ایران، جبهه اصلی جنگ اقتصادی به‌شمار می‌رود و هزینه‌ای که برای به ثمر رساندن یک اقتصادی صرف می شود بسیار سنگین تر از یک جنگ نظامی خواهد بود.

نجفی منش بیان کرد: از آنجایی که بحث بازار خودرو بخش های مختلفی از جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد ، افراد زیادی نیز در این خصوص دخالت و ورود پیدا می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.