×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تامین ۱۲۲ هزار وسیله کمک توانبخشی معلولان از سوی بهزیستی در سال ۹۹

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی، فریبا بریمانی در تبیین و تشریح مهمترین اقدامات سال ۹۹ گفت: مجموعا حدود  ۱۴۰۰ مرکز روزانه و حرفه‌آموزی کارگاه تولیدی حمایتی داریم که به ۵۵ هزار نفر از معلولان خدمات خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌کنند که از این تعداد ۴۸ هزار نفر از یارانه سهم بهزیستی برخوردار هستند.

وی افزود: ۱۷ مرکز پشتیبانی شغلی داریم که ۷۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت را درخصوص کاریابی و ارائه خدمات یاری می‌کنند.

بریمانی با بیان اینکه سال گذشته به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت ارائه کردیم، تصریح کرد: در تامین وسائل بهداشتی معلولان ضایعه نخاعی و بسترگراها ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش قرار می‌دهیم که سال ۹۹، ۲۷ هزار نفر از افراد ضایعه نخاعی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بسترگرا بودند که میانگین ۱۸۰ هزار تومان را ماهانه دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در برنامه غربالگری تشخیص اختلال طیف اوتیسم ۱۸۹ مورد به مراکز معرفی شدند تا خدمات آموزشی و توانبخشی دریافت کنند، گفت: سال گذشته ۲۱ هزار وسیله کمکی و اندام مصنوعی برای افراد دارای معلولیت تامین شد؛ همچنین ۲۶۸۵ مورد کمک به کودکان ناشنوا برای کاشت حلزون صورت پذیرفت.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت‌ها در زمینه هنردرمانی، ادامه داد: ۱۵۳۳ مرکز مجموعا تحت پوشش بهزیستی هستند که ۳۲۰۰ کارشناس هنردرمانی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند این در حالیست که چهار جشنواره تئاتر معلولان سال گذشته به صورت مجازی برگزار شد و یک نمایشگاه کشوری نقاشی معلولان هم به صورت آنلاین برگزار کردیم.

وی درخصوص تامین وسائل کمک توانبخشی افراد دارای معلولیت، یادآور شد: توانستیم ۱۲۲ هزار وسیله کمک توانبخشی سال گذشته تامین و یا هزینه آن را به افراد دارای معلولیت تقدیم کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.