×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تقاضای ۱۴ هزار مگاواتی صنایع برای احداث نیروگاه

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما‏، ‏‏امروز در آئینی، مبادله توافقنامه تامین برق بدون محدودیت صنایع طرف قرارداد اولین نیروگاه احداث شده توسط صنایع کشور با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات انجام شد.

این توافقنامه در راستای اجرای تفاهمنامه سال ۱۴۰۰ در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی توسط صنایع کشور بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت، برای تامین برق بدون محدودیت اولین نیروگاه احداث شده توسط صنایع انرژی بر کشور با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و نیروگاه قدس سمنان مبادله شد.

در این رویداد، رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق که به ساخت نیروگاه توسط صنایع تاکید دارد‏، گفت: شرکت مدیریت شبکه برق ایران نسبت به مبادله توافقنامه تامین انرژی با صنایع مربوطه، نیروگاه‌های مشمول تفاهمنامه و شرکت‌های برق منطقه‌ای در خصوص تامین برق بدون محدودیت صنایع اقدام می‌کند.

 سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مفاد توافقنامه، صنایعی که در چارچوب تفاهمنامه وزارت نیرو و صمت اقدام به احداث نیروگاه کنند، می‌توانند ضمن تامین برق مورد نیاز خود ازطریق نیروگاه احداث شده برق تولیدی مازاد بر نیاز مصرف خود را به سایر صنایع عرضه نمایند که در این صورت صنایع طرف قرارداد این نیروگاه‌ها شامل برنامه‌های مدیریت مصرف نخواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.