×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تلاش برای حل مشکلات اکولوژیکی دریای خزر جدی‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مدیریت منابع آب ایران، این تفاهم‌نامه همکاری با حضور «ارسلان هاشمی» رئیس حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه‌های شمالی و «محمدرضا کاویان‌پور» رئیس مؤسسه تحقیقات آب به امضا رسید.

«ارسلان هاشمی» رئیس حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه‌های شمالی در این باره گفت: تعامل و همکاری حوضه رودخانه اترک و حوضه‌های شمالی و مرکز بین‌المللی مطالعات دریای خزر مؤسسه تحقیقات آب می‌تواند موجب نگاه جامع‌نگر به مشکلات و معضلات هیدرولیکی و اکولوژیکی این دریا و تلاش برای حل مسائل با نگاه به الزام‌های توسعه پایدار منطقه و حفظ زیست‌بوم خشکی، ساحل و دریا داشته باشد.

تفاهم‌نامه ذکر شده محورهای زیر از جمله نیاز زیست‌محیطی دریای خزر و تالاب‌های ساحلی درون سرزمینی، راهکارهای علمی و عملی احیا تالاب میان‌کاله و فرصت‌ها و چالش‌های احداث مخازن ساحلی دریای خزر را در برمی‌گیرد.

همچنین تعیین محل، عمق و شرایط برداشت آب دریا برای مصارف با و بدون نمک زایی، اثر پیشروی و پس‌روی دریا بر تبادل‌های آب و مخازن آبرفتی، اثر پس‌روی دریا برآورد رسوبی رودخانه‌ها و ضرورت یا عدم ضرورت بازنگری برآورد رسوب طرح‌ها، یخچال‌ها و اثر آن‌ها بر جریانات سطحی و سیلابی حوضه و موقعیت و مشخصات چشمه‌های زیردریایی از محورهای دیگر این تفاهم‌نامه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.