×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
توسعه صنعت دریامحور زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور است/تاسیس دانشکده تخصصی دریانوردی و بندری گام‌های نخست خودباوری در عرصه اقتصاد دریامحور

به گزارش تجارت گردان به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای ۲ قرارداد تامین و تحویل ۱۰ فروند شناور راهنمابر و تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دانشگاه علم و صنعت ایران، گفت: امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر با شرکت‌های داخلی و دانشگاه علم و صنعت گام‌های خودباوری برداشته شد. در عین حال چنانچه بخواهیم اهداف کلان مقام معظم رهبری را در جهت اقتصاد دریامحور دنبال کنیم باید توسعه منابع انسانی، توسعه فناوری، توصیعه صنعتی و هم قلمرو کسب و کار دریایی را توسعه دهیم و تحقق هر چهار مورد نیازمند ظرفیت سازی است.

وزیر راه و شهرسازی گام نخست ظرفیت‌سازی در جهت اقتصاد دریامحور را تشکیل دانشکده تخصصی بندری و دریانوردی برشمرد و افزود: امروز یک اقدام مبارکی انجام شده است اما باید دستیابی به فناوری‌های روز دنیا دنبال شود و این فناوری‌ها لازم است در دستور کار قرار گیرد چون توسعه صنعت دریایی در آینده زمینه‌ساز توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تاسیس دانشکده تخصصی دریانوردی و  تامین نیروی انسانی متخصص، انجام پژوهش‌ها و ارایه مقالات مورد نظر از طریق این دانشگاه‌ها برای کشور زمینه‌ساز تحولات بنیادین خواهد بود. همچنین، با ایجاد این دانشکده تمامی مشاغل در حوزه دریا و بندر با استفاده از تجربیات و فناوری‌های روز دنیا با استفاده از نیروی انسانی متخصص گسترش خواهد یافت.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه باید حمایت از  مشاغل در این حوزه گسترش یابد، ادامه داد: با توجه آنکه در سال گذشته شعار ما «ناوگان ایرانی و دریانوردان ایرانی» بوده برای رسیدن به این شعار باید حوزه نیروی انسانی را تقویت کنیم.

اسلامی گفت: اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و گسترش دریانوردی باعث گسترش حمل و نقل حوزه دریایی می شود. به همین دلیل باید نقش و سهم خودمان را در تمامی کشور در حوزه دریایی روزافزون کنیم و بتوانیم از آن بهره‌مند شویم.

 وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: باید در عرصه اقتصاد دریامحور، شکوفا شویم و نباید به دلیل متاثر شدن از تحریم‌ها به این صنعت بی توجه بمانیم. ظرفیت‌های داخلی در گذشته در حوزه سامانه دریایی چندان مناسب نبود و به این ظرفیت های موجود توجه چندانی نمی‌شد، اما در این دو دهه اخیر توانستیم از تولید داخلی و صنعتی کشور در این حوزه استفاده کنیم.

اسلامی توضیح داد: صنعت حمل ونقل دریایی در کشور همواره با بی‌میلی مواجه بوده و امروز خوشبختانه این ظرفیت ها فراهم شده و با اعتقاد راسخ به تخصص نیروهای داخلی امیدواریم صنعت دریایی کشور را بتوانیم  تقویت کنیم.

 وی تصریح کرد: صنعت کشتیرانی و صنعت نفت کش نسبت به بارور کردن صنعت حمل و نقل دریایی اعتقاد پیدا کرده‌ که در این بخش  صنعت نفت کش پیشروتر و صنعت کشتیرانی کمی آرام تر قدم برداشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.