×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حداقل و حداکثر قیمت هر مثال زعفران اعلام شد

آقای غلامرضا میری گفت: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۲۱ میلیون تومان، زعفران پوشال ۲۶ تا ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سرگل ۲۹ تا ۳۰ میلیون تومان و نگین ۳۶ میلیون تومان بوده که نسبت به یک ماه قبل تفاوتی نداشته است. 

به گفته او، گرچه با افزایش زوار در ماه رمضان و ایام عید تا حدودی فروش زعفران در مشهد افزایش یافته، اما قیمت نوسانی نداشته است.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت زعفران نسبت به اواخر سال گذشته تغییری نداشته، هر چند نسبت به ابتدای فصل برداشت قیمت ها ۳ تا ۴ برابر رشد  داشته است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران قیمت هر مثقال زعفران دسته را ۱۰۰ هزار تومان، زعفران سرگل را ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و نگین را حدود ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

آقای میری گفت: با توجه به افزایش تعرفه‌های گمرکی و مشکلات بازگشت ارز پیش بینی می شود که صادرات زعفران در فروردین کاهشی باشد، هر چند گمرک آمار دقیق صادرات را اعلام نکرده است.

بنابر‌ آمار اعلامی مجموع صادرات زعفران سال گذشته نسبت به سال ۹۹، ۲۴ درصد کاهش داشته است که با توجه به افزایش قیمت پایه گمرکی از ۱۲۵۰ به ۱۵۹۸ دلار و افزایش ۵۷ درصدی تعرفه های گمرکی، شورای ملی زعفران پیش بینی کرده که این امر‌منجر به رونق  قاچاق می‌شود.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.