×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حسین زاده: تراکتور سپاهان، مو به تنمان سیخ کرد

سجاد حسین زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با پر گل بودن دیدار روز گذشته تراکتور-سپاهان، اظهار کرد: خوشحالم که شاهد دیدار جذاب و پر گل بودیم، با توجه به میانگین گل‌های رد و بدل شده در بازی‌های لیگ برتر کشورمان، دیدار تراکتور و سپاهان که با ۶ گل همراه بود، جدالی پرگل و در نتیجه جذاب و تماشایی را رقم زد.

وی افزود: در فوتبال امروزه شاخصه‌های مختلفی برای تماشایی بودن یک بازی وجود دارد که یکی از آن‌ها تعداد تبادل گل است و در این دیدار نیز شاهد رد و بدل شدن ۶ گل میان دو تیم بودیم که این اتفاق باعث شد تا بازی گرم و تماشایی باشد.

سوت‌های بی مورد باعث و بانی کاهش سرعت بازی

حسین زاده در خصوص رابطه مستقیم سوت زنی داوران و کاهش سرعت بازی‌ها، ادامه داد: بخش عمده عدم جذابیت فوتبال مان به سبک سوت زنی داوران حاضر در لیگ برتر مربوط می‌شود، برای مثال در دیدار ال کلاسیکو بین تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید که هفته گذشته در اسپانیا برگزار شد، بازیکنان دو تیم غرق در بازی در جنگ‌های تن به تن شرکت کردند و داور بازی با مدیریت موضوع باعث بروز هر چه بیشتر جذابیت بازی می‌شد و بعضی سوت‌های اضافه توسط داوران کشورمان باعث کاسته شدن از سرعت بازی‌ها و در نهایت کسل کننده شدن لیگ‌هان می‌شود. 

وی تاکید کرد: داوران به دلایل مختلفی که عمده آن‌ها به محافظ کار بودن و ترس از مسئولیت پذیری مربوط می‌شود، در طول ۹۰ دقیقه بیش از حد از سوت خود استفاده کرده و سرعت بازی را کاهش می‌دهند. در فوتبال دنیا، ۵۵ دقیقه از ۹۰ دقیقه بازی در جریان است که به علت سوت‌های گاها بی وقفه داوران در کشورمان به ۴۲ دقیقه نیز می‌رسد.

این کارشناس فوتبال در رابطه با شکست تراکتور ۱۰ نفره در مقابل سپاهان، تصریح کرد: کادر فنی تیم تراکتور مانند هفته‌های گذشته در نیمه مربیان باز هم موفق عمل کرد، تراکتور در نیمه دوم توانست با ثمر رساند ۲ گل و دریافت یک گل در ۴۵ دقیقه دوم موفق عمل کند.

رویه تراکتورِ این روزها؛ نیمه اول: باخت/ نیمه دوم: برد

وی در رابطه با ناکامی‌های تراکتور در نیمه‌های نخست و برتری این تیم در نیمه‌های دوم، متذکر شد: به نظر می‌رسد سرمربی فعلی تیم فوتبال تراکتور، آشنایی کافی با حریفان ندارد و در نیمه دوم هر بازی با آنالیز نیمه اول تدابیر خود را در دستور کار قرار می‌دهند. قسمت دیگر قضیه آن است که آیا کادر فنی تیم نمی‌تواند قبل از بازی‌ها شناخت کافی را از تیم مقابل کسب کند یا نه؟ البته آنالیز و قرار گرفتن در برابر حریف با آنالیز از روی فیلم‌های بازی موجود نیز از یک دیگر متمایز هستند؛ هم‌چنین آنالیز و تشخیص حرکت‌های حریف در همان لحظه در تیم تراکتور اتفاق می‌افتد که این موضوع کمک شایانی را به شاگردان بردیف می‌کند و در این موضوع کادر فنی و در راس سرمربی تیم عملکرد مطلوبی را از خود ارائه داده اند.

وی افزود: تیم‌ها معمولا در سطح فوتبال جهان دارای دو مهاجم نوک خطرناک هستند. این مهاجم علاوه بر وظیفه گلزنی با برتری عددی بر ضد حملات تیم مقابل تاثیر منفی گذاشته و مانع پیشروی تیم حریف می‌شوند، این موضوع در دیدار روز گذشته و با ورود کاوه رضایی به زمین بازی به وضوح دیده شد، جایی که مهاجم تراکتوری‌ها اجازه انتقال توپ از خط دفاع به هافبک را به سپاهانی‌ها نمی‌داد و این موضوع کار را برای شاگردان مورایس با دشواری روبه رو کرده بود.

نقاط ضعفی که حل شدنی است

حسین زاده در رابطه با نقطه ضعف موجود در خط دفاعی تیم تراکتور، گفت: مدافعین تراکتور در منطقه پشتی محوطه جریمه، با مهاجمین پا به توپ حریف مماشات کرده و اجازه پیشروی را به آنان می‌دهند، در گل چهارم که تراکتور دریافت کرد این موضوع به وضوح دیده می‌شود؛ هم‌چنین در سانترهایی که رامین رضائیان بر روی دروازه انجام می‌داد هیچ گونه فشاری از سوی مدافعین تراکتور بر روی این بازیکن احساس نمی‌شد.
 وی خاطرنشان کرد: عدم مدیریت رفتاری بازیکنان در تیم تراکتور باعث شده که این تیم در دو بازی فصل خود ۱۰ نفره شود و در نهایت کار را برای خود دشوار کرده و مغلوب حریف شود. مطمئن باشید که تراکتور هم در این بازی و هم در دیدار مقابل مس رفسنجان به حریف نه بلکه به ۱۰ نفره شدن نتیجه بازی را واگذار کرده است.

تراکتور باید ترکیب ایده آل اش را بیابد

حسین زاده در رابطه با بحث تغییرات مکرر در ترکیب تیم، بیان کرد: با توجه به این که ۱۰ هفته از رقابت‌های لیگ برتر برگزار شده است، انتظار می‌رفت تراکتور به ترکیب ایده آل خود در این مدت زمان دست پیدا می‌کرد، هر چند که ترکیب‌های مختلف در بازی‌ها نشان دهنده کارایی بالای بازیکنان و نگاه مثبت کار فنی است اما ما در ۱۰ هفته باید به ترکیب ایده آل یک تیم برسیم، که متاسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده است، برای مثال در بازی روز گذشته، قرار گرفتن رضا اسدی در خط حمله اتفاقی غیر منتظره بود که این موضوع باید مدیریت شود.

نقطه ضعف چند ساله‌ی تراکتور به پایان می‌رسد؟

وی در رابطه با نقطه ضعف عمده تراکتور در سال‌های اخیر، اظهار کرد: مشکلی که طی سال‌های اخیر در تیم تراکتور شاهدش بودیم، فاصله خط حمله تراکتور با خط دفاع حریف است. این موضوع در فوتبال روز دنیا وجود دارد که آخرین خط تیمی‌ که خط حمله به حساب می‌آید هر قدر از خط دفاع حریف دور باشد عملاً خنثی هستیم؛ چرا که ما دارای فوروارد چنان تیز و سرعتی نیستیم که بتواند توپ را از یک سوم دفاعی خودی به محوطه جریمه حریف برساند و دروازه‌ حریف را تهدید کند، پس لازم است فاصله بین خط حمله خود و خط دفاع حریف را کم کرده تا توپ گیری را در زمین حریف انجام دهیم.

وی افزود: این موضوع گاه و بی گاه در نیمه‌های دوم رخ می‌دهد و پس از انجام این کار می‌توانیم روی شوت‌های رضا اسدی، تیز بینی محمد عباس زاده و کاشته‌های ریکاردو آلوز حساب باز کنیم، در صورت عملی شدن این امر شانس گلزنی تراکتور افزایش یافته و هم‌چنین شانس بازشدن دروازه نیز کاهش می‌یابد.

سیستم سه دفاعه تا کی؟

این کارشناس کاربلد فوتبال در رابطه با سیستم سه دفاع تراکتور، ادامه داد: معتقد هستم این سیستم‌ها نیستند که تیم را به موفقیت می‌رسانند، بلکه به اجرا و ابزارهای موجود برای ارائه این سیستم‌ها بستگی دارد. اگر ابزار و یا توانایی ارائه یک سیستم را نداشته باشیم مطمئناً جوابی نخواهیم گرفت. سیستم ۲_۵_۳ یکی از انعطاف پذیر ترین سیستم‌های موجود در فوتبال به حساب می‌آید، اما هر چند که نکات مثبت فراوانی را به همراه دارد دارای نکات ضعفی هم هست.

وی افزود: اگر تیم حریف در رویارویی با این سیستم، دو وینگر قدرتمند و مدافعین دور زن مطلوبی را در اختیار داشته باشد، می‌تواند به راحتی برای تعویض منطقه توپ به فضاهای خالی عمل کند و زمانی این سیستم جواب می‌دهد که وقتی ما در هنگام انتقال توپ قرار گرفته‌ایم بازیکنان با سرعت هر چه تمام تر در زمین خودی تجمع کرده و حداقل با ۵ دفاع مقابل حریف حاضر شوند.

حسین زاده گفت: اگر در فاز تهاجمی ۲ یا ۳ تن از هافبک‌ها به جمع مهاجمین اضافه شوند می‌توانیم از حیث برتری عددی در ضد حملات عملکرد مطلوبی داشته باشیم. اگر بتوانیم با ابزارهای مناسبگ شیوه و یا سبک هر مربی را به طور صحیح اجرا کنیم، مطمئنا می‌توانیم موفق عمل کنیم.

وی اظهار کرد: قطعا قرار نیست که تمام بازی‌هارا با یک سیستم به میدان برویم و سیستم‌ها نسبت به شرایط متغیر خواهند بود، تکیه بر یک تاکتیک در برابر تیم ضعیف و بازی با همان تاکتیک در مقابل تیم قوی منطقی به نظر نمی‌رسد، در اصطلاح پزشکی می‌گوییم “هر مریض دارویی دارد” و اگر بخواهیم از این ضرب المثل در اصطلاح تاکتیکی استفاده کنیم می‌گوییم “هر حریفی یک تاکتیک دارد” و ما باید نسبت به حریف، تاکتیک و سیستم خود را انتخاب کنیم.

حسین زاده در رابطه با صفا هادی و ابهامات پیش آمده در خصوص مناسب نبودن این بازیکن با سبک سیاق بردیف، اظهار کرد: مطمئنا هدف هر مربی به کار گیری بهترین نفرات و در نهایت ارائه بهترین نتیجه تیمش است. مطمئن باشید اگر صفا هادی بتواند نقش مثبتی در تیم تراکتور داشته باشد بردیف این بازیکن را در درون زمین قرار خواهد داد.

وی گفت: وقتی که ما با سیستم ۲_۵_۳ بازی می‌کنیم، صفا هادی در شرایطی می‌تواند نقش خود را به طور مثبت ارائه کند که رضا اسدی مقداری متمایل به جلو قرار گرفته باشد و هادی مقداری روبه عقب قرار بگیرد، در آن صورت هافبک عراقی تراکتوری‌ها در سیستم فعلی تیم می‌تواند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد، اما در نهایت باید به نظر قربان بردیف احترام بگذاریم چرا که ما در تمرینات حضور نداریم و در نتیجه از سطح آمادگی بازیکنان نیز بی خبر هستیم.

تراکتور موفق می‌شود به شرطی که…

حسین زاده در پایان خاطر نشان کرد: بنده پس از اولین دیدار تراکتور در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و پس از باخت این تیم در ۴۵ دقیقه نخست، با قاطعیت اعلام کردم که تراکتور این فصل تیم قابل احترامی است و چیزهایی را در این تیم دیدم که امیدوارم کرد. اکنون علی رغم باخت تراکتور، مجددا اعلام می‌کنم که این تیم دست و پا بسته نیست، تراکتور در این فصل از رقابت‌ها می‌تواند موفق عمل کرد و جایگاه دلخواه پرشورها را کسب کند، به شرطی که نقاط ضعف این تیم حل شده و ثبات این تیم حفظ شود. مطمئنا روزهای خوبی در انتظار این تیم خواهد بود.

انتهای پیام 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.