×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حمایت بانک توسعه تعاون از تعاونی ها در ارتقای این بخش بسیار موثر است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر در سالن همایش های تلاش اظهار داشت: تعاون مبنایی دینی، عقلی و عرفی دارد و هم افزایی عقلی، مالی و فکری از طریق تعاون امکان پذیر است.
وی افزود: جایگاه تعاون در اسناد راهبردی نظام بسیار متعالی ترسیم شده است و تعاون نقشی مهم در تحقق سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی اعم از مردمی بودن، عدالت محوری، دانش بنیان بودن، درون زا بودن و برون گرا بودن دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش بانک توسعه تعاون را در ارتقای سطح فعالیت تعاونی‌ها بسیار مهم دانست و افزود: چنانچه بخش تعاون در مسیر تعالی قرار گیرد و به اهداف راهبردی خود نزدیک شود، علاوه بر بانک توسعه تعاون، سایر بانک‌ها نیز تعاون را در اولویت خود قرار خواهند داد و شکوفایی بخش بیش از پیش محقق خواهد گردید.
عبدالملکی به دو عامل مهم مقررات زدایی و مبارزه با فساد به عنوان دو امر مهم در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی اشاره نمود و گفت: تسهیل گری در فعالیت اقتصادی از طریق این دو عامل امکان پذیر است و شفافیت و گسترش دولت الکترونیک نیز در این مسیر بسیار مهم هستند.
وی قرار گرفتن تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب یک وزارتخانه را فرصتی برای هر یک از این سه بخش عنوان نمود و گفت: هم افزایی و دستاوردهای مطلوبی از همکاری این سه بخش قابل دستیابی است و هدف این است دولت سیزدهم سکوی پرتاب تعاون به سوی جایگاههای متعالی تر باشد.
در این مراسم که با حضور مقامات بخش تعاون و تعاونگران همراه بود، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در این جلسه عملکرد بانک طی ده سال گذشته و پیشرفت های ملموس بانک در شاخص های عملکردی طی پنج سال اخیر را مورد تحلیل قرار داد و در ادامه با تبیین اهداف این بانک در سال جاری گفت: پرداخت ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با اولویت اعطای هفتاد درصد تسهیلات به تعاونی‌ها در سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده است که ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با شش درصد یارانه سود در راستای توسعه کارآفرینی و حمایت از تعاونی‌های برتر، ۲۳۸۰۰ میلیارد ریال برای تسهیلات حمایتی قرض الحسنه به مشاغل خانگی، ازدواج جوانان و مددجویان نهادهای حمایتی، ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بلند مدت در راستای حمایت مالی از کسب و کارهای کوچک و متوسط، ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید کالای ایرانی با هدف تقویت تقاضای کالاهای تولید داخل در نظر گرفته شده است.
وی به پرداخت ۷۵۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون طی ده سال فعالیت اشاره نمود و گفت: ۶۱ درصد تسهیلات پرداختی طی سه سال اخیر صورت پذیرفته است. مهدیان بسته رونق تعاون با اعطای تسهیلات با ترجیحی به سه گروه تعاونی های تولیدی، تعاونی های غیر تولیدی (مصرفی و سایر تعاونی ها) و اعضا و مشتریان تعاونی های مصرف و تولید و نیز طرح حاتم به عنوان حامی تعاونی های تولید، مصرف و خدمات جهت خرید اقلام، کالاهای سرمایه ای و ماشین آلات و ادوات مورد نیاز را از مهمترین محصولات اعتباری بانک ویژه هفته تعاون یاد کرد.
در شانزدهم جشنواره تعاونی های برتر که با حضور محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون، عباس نجفی، امیر هوشنگ عصارزاده و محمد جعفر ایرانی اعضای هیات مدیره این بانک و محمد عبدالهی رییس اتاق تعاون ایران نیز همراه بود، ۲۶۸ طرح تعاونی به ارزش ۳۳ هزار میلیارد ریال و با ایجاد بیش از هفت هزار فرصت شغلی مستقیم در سراسر کشور به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح گردید و از پنج تعاونی برتر در سطح ملی با حضور وزیر و از تعاونی‌های برتر استانی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانها تقدیر و قدردانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.