×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
خیز سازمان توسعه تجارت برای حضور فعال صادرکنندگان در بازار‌های هدف صادراتی اتحادیه اوراسیا

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک با اشاره به تامین مالی صادرات با همکاری شبکه بانکی کشور گفت: تلاش می‌شود با همکاری بانک‌های عامل، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی امکان حضور فعال و موثر جامعه صادرکنندگان در بازار‌های هدف صادراتی با اولویت ۱۵ کشور همسایه و اتحادیه اوراسیا در راستای افزایش رقابت‌پذیری و در نهایت نیل به اهداف پیش‌بینی شده تجارت خارجی کشور فراهم شود.

وی همچنین بر نقش حاکمیتی و تنظیم‌گری سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه تجارت خارجی کشور تاکید کرد و با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در طول صد روز نخست دولت سیزدهم، برقراری جلسات مستمر با صادرکنندگان و احصای مشکلات و چالش‌های پیش روی آنان را مهمترین برنامه سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد.

پیمان‌پاک افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حمایت و رفع مشکلات فرا روی صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، ایفای تعهدات ارزی، ضمانت صادرات و تامین مالی در حال انجام است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: ظرفیت بانک‌های عامل جهت تامین مالی صادرات در قالب سرمایه در گردش صادرات و همچنین اعتبار خریدار و فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن آنکه تلاش می‌شود با همکاری صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل فرهنگ صادراتی را گسترش داده و منابع بانکی را به سمت تولید صادراتی رهنمون کرد.

وی استفاده از روش‌های هوشمند در جهت توسعه صادرات غیرنفتی را حرکتی نوین دانست و اضافه کرد: با استفاده از روش‌های هوشمند، ضمن کاهش هزینه‌های صادرکنندگان در بازار‌های هدف، می‌توان قدرت رقابت‌پذیری کالا‌ها و خدمات ایرانی را در بازار‌های هدف گسترش داد.

پیمان پاک تسهیل تجارت برای بنگاه‌های کوچک و متوسط را از جمله اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران دانست و گفت: لازم است از ظرفیت شبکه بانکی کشور برای این منظور استفاده کرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان حمایت از استارت‌آپ‌ها در حوزه تجارت خارجی را ضروری توصیف کرد و گفت: لازم است به صورت پویا، رفتار‌های مصرفی صادرکنندگان در بازار‌های خارجی را ارزیابی کرد و متناسب با رفتار مصرفی بازار هدف در خصوص صادرات به کشور‌ها تصمیم‌گیری کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.