×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دریافت مجوز صدور بارنامه بین‌المللی از سوی شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی/ رکورد حمل ریلی در گروه کشتیرانی شکسته شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از پیگیری‌های صورت گرفته، شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق شد مجوز صدور بارنامه بین‌المللی را از راه‌آهن و گمرک جمهوری اسلامی ایران دریافت کند.

وی در این خصوص افزود: با دریافت این مجوز، واگن‌های شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی می‌توانند از مرز‌های کشور خارج شده و در بازار بین‌المللی فعالیت کنند که بر این اساس، نخستین محموله کالای ترانزیتی توسط این شرکت در حال حمل می‌باشد.

وی در ادامه اظهارات خود در خصوص توسعه ناوگان نیز تصریح کرد: با خرید و تحویل‌گیری ۲۸۸ واگن از تولیدکنندگان داخلی طی سال­های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد واگن‌های ملکی شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی به ۱۴۴۷ دستگاه رسیده است که همگی آن‌ها فعال و در حال سیر هستند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: قرارداد ساخت ۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند دیگر با یکی از شرکت‌های سازنده داخلی منعقد شده است که ۵۰ دستگاه آن تا پایان بهمن‌ماه جاری به ناوگان ملحق خواهند شد و مابقی نیز تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به تدریج وارد ناوگان می‌شوند.

وی اظهار داشت: برای تولید و الحاق ۴۰۰ دستگاه واگن جدید نیز، در حال تهیه اسناد مناقصه هستیم که امیدواریم پس از تعیین شرکت طرف قرارداد، این تعداد واگن نیز طی سال آینده در ناوگان شرکت حمل و نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعال شوند.

مالکی یکی از دستاورد‌های مهم شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی را سیر بیش از ۹۸ درصدی واگن‌ها طی سال دانست و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در بخش‌های تعمیرات، بازرگانی و سیر موفق شدیم ۹۸ درصد از واگن‌ها را در تمام سال فعال نگه داریم.

وی درباره عملکرد شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی طی یک سال اخیر نیز تصریح کرد: سال گذشته ۹۴۱ هزار تُن بار را جابه‌جا کردیم؛ اما امسال با جهش حمل بار، بیش از یک میلیون ۱۰ هزار تُن تنها طی ده ماهه نخست سال حمل کرده و انتظار داریم تا پایان سال بیش از هدف‌گذاری سال جاری که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن جابه‌جایی بوده است حمل کنیم.

مالکی افزود: طی دی‌ماه سال جاری نسبت به دی‌ماه سال قبل رکورد قابل توجهی را به دست آوردیم؛ به طوری‌که طی دی ماه سال گذشته ۶۷ هزار تُن کالا حمل کرده بودیم که در همین زمان در سال جاری با جهش ۸۶ درصدی این رقم به حدود ۱۲۸ هزار و ۹۳ تُن رسید.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: هدفگذاری ما برای سال آینده دستیابی به رکورد یک میلیون ۶۰۰ هزار تُن حمل بار از طریق ناوگان ریلی است که با توجه به افزایش ظرفیت ناوگان و ورود به بازار‌های تازه از جمله بازار مواد معدنی و ترانزیت دستیابی به ارقام بالاتر دور از انتظار نیست.   

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.