×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در ایران صنعت لجستیک بهینه نیست

به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست یادداشتی با عنوان “در ایران صنعت لجستیک بهینه نیست” نگاشته  که در هفته نامه کارنگ منتشر شده است. متن این یادداشت در زیر آمده است.
اصلی‌ترین چالشی که در مسیر صنعت لجستیک کشور قرار دارد، بهینه نبودن آن به خاطر عدم هوشمندی سیستم است. امروزه شاهد رشد صنایع هستیم در حالی که هیچ نظام مدیریتی یک‌پارچه‌ای در حوزه لجستیک کشور اتفاق نیفتاده و این خلا چالش‌های مختلفی مانند قیمت تمام شده بالا، ظرفیت نامتناسب و نامتوازن و … را در این حوزه به وجود آورده است.
 صنعت لجستیک در قیمت تمام شده کالا نقش موثری دارد. امروز مواردی مانند استهلاک تجهیزات صنعت و بالا بودن هزینه نگه‌داری آن‌ها باعث افزایش هزینه در این حوزه شده و در نتیجه باعث افزایش تورم می‌شود که مانعی برای تولید است.
در سال گذشته بیش‌ترین نرخ تورم را در بخش لجستیک داشتیم. بخش زیادی از هزینه‌های لجستیک مربوط به هزینه‌های حمل و نقل می‌شود که متاثر از قیمت وسایل نقلیه است که در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و این افزایش قیمت را در زمینه لوازم یدکی، پشتیبانی و نگه‌داری هم شاهد بوده‌ایم.
امروز البته برای این موضوع برنامه‌هایی هم وجود دارد؛ شرکت ملی پست سال آینده در این حوزه پروژه پست لجستیک را انجام خواهد داد و براساس آن سعی دارد برای لجستیک میانه که رده خرده‌بارها را شامل می‌شود، راهکار داشته باشد و بتواند هزینه حمل کالاهای خردی مانند یخچال و تلویزیون را که امروز شامل خدمات شرکت ملی پست نمی‌شود، کاهش دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.