×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در تولید قطعات ریلی به خود کفایی رسیدیم

به گزارش تجارت گردان به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی گفت: نیاز بازار داخل در حوزه حمل و نقل ریلی زیاد است که در همین راستا شرکت‌های زیادی می‌توانند فعال شوند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی ما محدودیت ناوگان در حوزه لوکوموتیو، واگن باری و مسافری داریم و من تکلیف جدید برای شرکت راه آهن قرار داده‌ام که ظرف یک سال آینده تعداد ناوگان را به شکل قابل توجهی افزایش دهند و ناوگان مسافری را هم در اولویت قرار دهند که این حجم از تقاضا در ایام خاص و یا ایام غیر خاص باید پاسخ داده شود چراکه صنعت ریلی یک صنعت محبوب بین مسافران و متقاضیان است.

وی ادامه داد: صنعت راه آهن یک صنعت ایمن ارزان و صنعت خوب است اما ما محدودیت ناوگان داریم اما خوشبختانه در توسعه شبکه خدمات الکترونیکی و توسعه ناوگان اتفاقات خوب رخ داده است به طوری که داخلی سازی و عمق داخلی سازی در این حوزه اتفاق افتاده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در گذشته برای سوزن‌های صنعت ریلی هم وابسته بودیم اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که در خدمات سیگنالی و موتور به خود کفایی رسیده‌ایم.

بذرپاش تاکید کرد: در ترمز واگن و ترمز لوکوموتیو به خود کفایی رسیده‌ایم و حتی در ریل هم به خود کفایی رسیده‌ایم و شرکت ذوب آهن در این حوزه به خودکفایی رسیده است.

وی گفت: صنعت راه آهن و ریل به پیشرفت قابل توجهی رسیده اما کافی نیست چرا که ایران سرزمین فرصت لجستیکی و ترانزیتی است دورنمای خوبی برای این و موقعیت جغرافیایی قرار داده‌ایم و همه شرکت‌ها باید هرچه سریع‌تر اقدامات بالقوه خود را بالفعل کنند.

وی در پایان تاکید کرد: دست یاری را به سوی همه شرکت‌ها دراز می‌کنیم تا کمک کنند طی چند سال آینده فرصت‌ها را به عامل قدرت و تولید ثروت کنیم تا زیر ساخت‌ها توسعه یابند تا این این زیرساخت‌ها اقدام به تولید ثروت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.