×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در مکتب امام و رهبری، بالاترین عبادت خدمت به مردم است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این آیین که جمعی از کارکنان ادارات‌کل بیمه‌ای و درمانی استان‌های تهران و البرز و مدیران و کارکنان شرکت‌ها و مؤسسات تابعه سازمان تأمین‌اجتماعی حضور داشتند، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سخنانی با تبریک آغاز هفته تأمین‌اجتماعی و ابراز امیدواری نسبت به جلب رضایتمندی مخاطبان تأمین‌اجتماعی با ارتقای کمی و کیفی خدمات و استمرار اقدامات تحولی، گفت: امام خمینی (ره) در عرصه های مختلف دریچه های تازه ای را نه تنها به روی ما، بلکه به روی همه بشریت باز کردند.

وی افزود: امام راحل در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی به اهداف بلندی چون تحقق عدالت و ارتقای رفاه عمومی خصوصاً برای مستضعفان و محرومین جامعه در راستای رسیدن به یک زندگی مطلوب دنیوی و توجه به مبانی معنوی تأکید دارند. درحالی‌که ما در هیچ گفتمانی این نگاه چندبُعدی و چندساحتی را نسبت به مردم سراغ نداریم و از این حیث نگاه امام منحصر به فرد است. وقتی به صحیفه امام مراجعه می‌کنیم، ایشان مسئولیت و مقام را آنجایی مشروع و مبارک می‌دانند که حقی را به مردم اعطا کند و یکی از حقوق اساسی مردم در اندیشه امام، توجه به رفاه عمومی و تأمین‌اجتماعی است.
موسوی با اشاره به اینکه آنچه امروز در سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری آمده در توجه تام به اصول ۳، ۲۸، ۲۹، ۴۱ و ۴۳  قانون اساسی است، گفت: آنچه که برای اعتلای میهن اسلامی در گفتمان انقلاب و امام و رهبری معظم انقلاب به ما ابلاغ شده، رفع کامل فقر و رسیدن به زندگی شرافتمندانه برای همه آحاد جامعه است و نکته اساسی در نگاه امام و در گفتمان انقلاب اسلامی، همین توجه به رفاه آحاد مردم و نه یک قشر خاص است که امروز در گفتمان‌های دیگر از آن به عنوان نظام چندلایه یاد می‌شود.
وی افزود: امام راحل مبتنی بر اندیشه دینی به ما آموخته است که حقوق عامه مردم و رفاه آحاد مردم از اولویت‌های اساسی در حکمرانی دینی است و ما امروز مفتخریم که ذیل این گفتمان و در چنین جایگاهی فعالیت می‌کنیم. امام (ره) می‌فرمایند که «وضع حکومت اسلامی چنین وضعی است که اداره‌اش برای رفاه مردم است و نظامش برای رفاه مردم است و رئیس‌جمهور و نخست‌وزیرش هم برای رفاه مردم است» و من و شما در یک چنین فضای فکری که آرمان بلند آن عدالت است، فعالیت می‌کنیم و از این حیث باید قدر جایگاه خود را بدانیم.
موسوی در ادامه گفت: امروز اگر با افتخار در مجامع ملی و بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم و می‌گوییم به برکت انقلاب اسلامی، ۷۳ درصد از جامعه ۸۵ میلیونی در قیاس با ۲۰ درصد از جامعه ۳۵ میلیونی در پیش از انقلاب، تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند، این افتخار مرهون گفتمان انقلاب و امام راحل است که همه ما باید قدردان این اتفاق بزرگ باشیم و تا رسیدن به آن قله آرمانی که تحقق پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه‌های اجتماعی است، این مسیر را دنبال کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه در مکتب امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بالاترین عبادت خدمت به مردم و خصوصاً مردم نیازمند است، اظهار داشت: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی مفتخر به این هستیم که به ۴۶ میلیون نفر در بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی و حوزه کسب و کار و اشتغال ارائه خدمت می‌کنیم و توفیق خدمتگزاری در این سازمان را نعمتی الهی دانسته و خود را در برابر آن مسئول می‌دانیم.
وی همچنین گفت: در وصیت‌نامه امام بزرگوار ما آمده است که خیر آخرت و دنیا در  رسیدگی به حال محرومان جامعه است که در دولت سیزدهم، با این رویکرد توسعه خدمات در اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که اکنون بالغ بر ۲۰۰ پروژه ایجادی و توسعه‌ای در بخش‌های مختلف سازمان تأمین‌اجتماعی در حال اجرا است و طی چند سال گذشته اتفاقات خوبی در بخش خدمت‌رسانی رقم خورده است، گفت: امروز در حوزه درمان روزانه به بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر خدمت درمانی ارائه می‌کنیم و این اتفاق بزرگ به دستان پرتوان و بابرکت کارکنان خدوم سازمان رقم خورده است.
وی با اشاره به این‌که توسعه خدمت و افزایش عمق خدمت و تعداد خدمات سرپایی خصوصاً در مراکز ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی دستاوردهای دیگری است که طی این سال‌ها رقم خورده است، گفت: در حوزه دارو نیز طی یک سال گذشته ۴۰۰ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گرفته است و ما با تکیه بر همین گفتمان انقلاب اسلامی می‌توانیم این مسیر را ادامه دهیم. چنانکه رهبر انقلاب در سخنرانی به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) به دو عنصر بسیار مهم اشاره کردند که در نظر گرفتن آن بر ما تکلیف شد. یکی از این دو عنصر، ایمان به راهی است که امام خمینی (ره) آغاز کردند؛ راهی که هندسه تمامی شئون زندگی مادی و بشری در جهان را  تغییر داد. ما به این راه ایمان داریم و ایمان ما هر روز قوی‌تر می‌شود، چون آثار و دستاوردهای این ایمان را مشاهده می‌کنیم.
موسوی با اشاره به وجود برخی مشکلات و ایجاد موانع توسط دشمنان گفت: با وجود همه موانع داخلی و خارجی، برای ما روشن است که اگر به راه امام ایمان داشته باشیم، یکی پس از دیگری بر مشکلات غلبه خواهیم کرد. در آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم، برخی در توانایی سازمان برای پرداخت مستمری ماهانه در دوره مدیریت جدید نیز تردید داشتند، اما علاوه بر اینکه یک روز در پرداخت‌ها تأخیر نداشتیم، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان را در قالب بزرگترین تسویه در نظام بانکی در همین دوره انجام دادیم. همه اینها به‌خاطر ایمان به راه، ایمان به عدالت و تحول، ایمان به مردم و توان داخلی و باور به ظرفیت‌هایی است که توسط مردم ایجاد شده است.
وی افزود: عنصر مهم دیگری که رهبر انقلاب بر آن تأکید فرمودند، امید به آینده است. دشمنان می‌خواهند امید را از مردم بگیرند اما تا امروز تلاش آنها بی‌ثمر بوده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن اشاره به انجام بزرگترین تسویه تاریخی بدهی بانکی به مبلغ ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سوی این سازمان در دولت سیزدهم، افزود: امروز در محضر بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی حضور به‌هم رساندیم تا ادامه‌دهنده راهی باشیم که حضرت امام در زمینه توجه به رفاه اجتماعی، تحقق عدالت اجتماعی و مواجهه با پدیده‌های نامأنوسی از جمله فقر و محرومیت دنبال می‌کردند. امروز اینجا هستیم که با امام بزرگوار عهد و پیمان ببندیم تا با ایمان به این راه و امیدی که به آینده داریم، آنچه که در توان‌مان است برای آسایش، امنیت و اعتلای جامعه و میهن اسلامی انجام خواهیم داد و البته اقدامات بسیار بزرگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این حوزه انجام شده است.
وی افزود: به بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیز اطمینان می‌دهیم که با وجود برخی مشکلات، در مورد استمرار ارائه خدمات و نیز توسعه خدمات تأمین‌اجتماعی هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نداریم و با حمایت دولت مردمی سیزدهم و مجلس انقلابی و تلاش همکاران‌مان در سازمان تأمین‌اجتماعی، مسیر تحول در ارائه خدمات را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
او افزود:آرمان امروز ما در سازمان تأمین‌اجتماعی براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در قالب سیاست‌های کلی ابلاغی معظم‌له در حوزه تأمین‌اجتماعی و براساس اصل ۲۹ قانون اساسی این است که تمام اقشار مختلف مردم تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.