×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
دولت تمام تلاش خود را برای تسهیل صادرات انجام می‌دهد

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت صمت، عباس قبادی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ازلحاظ ویژگی‌های جغرافیایی و منطقه‌ای در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای توسعه دارد.

دولت تمام تلاش خود را برای تسهیل صادرات انجام می‌دهد

وی در ادامه تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را در جهت تسهیل صادرات انجام می‌دهد به‌طوری که در این خصوص دست صادرکنندگان را در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خود را به کشور باز گذاشته تا به طریق ممکن بتوانند تعهدات ارزی خود را انجام دهند.

صادرات کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور واردشده ممنوع است

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت تصریح کرد: کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور واردشده، صادرات آن ممنوع است، زیرا این کالاها برای تنظیم بازار داخلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این مراسم بابیان این مطلب که از ابتدای سال تاکنون ۴,۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: بر اساس اهداف تعیین‌شده برای سازمان‌های استانی و نیز در چارچوب و حول محور جهش تولید و اقتصاد مقاومتی بر روی چند محور اصلی تکیه کردیم که از عمده این محورها بهبود فضای کسب‌وکار، راه‌اندازی پنجره واحد، اعطای مشوق‌های معنی‌دار در حوزه زیرساخت‌ها و اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری و تمرکز برجذب و جلب سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان اشاره کرد.

محسن دارابی در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۸، ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شده و بر این اساس رتبه سوم کشور را کسب نمودیم و امسال نیز از ابتدای سال تاکنون ۹۲.۵ میلیون یورو در منطقه اورامانات جذب‌شده که رتبه چهارم کشور را به دست آوردیم.

وی در پایان یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون، ۹۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزارشده است که نتیجه آن ۴۹ پروژه صنعتی و معدنی راکد به چرخه کار و فعالیت بازگشته‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.