×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ذخیره سدهای خوزستان ۳۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، امید بن عباس عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان، اظهار کرد: سازمان آب و برق خوزستان معتقد است نبود بارندگی مؤثر در حوضه‌های آبریز علت کاهش ذخیره سدهای استان بوده است.
وی در ادامه به وضعیت بارش‌های استان تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی و گزارش‌های اداره کل هواشناسی خوزستان، میزان بارش در ماه‌های آذر و دی کمتر از نرمال و در بهمن‌ماه بیشتر از حد نرمال است.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان همچنین به وضعیت لایروبی رودخانه‌ها و بازه‌های فرسایشی اشاره کرد و گفت: حدود ۳۱ میلیون مترمکعب در استان نیازمند لایروبی است اما با توجه به محدودیت منابع مالی ضرورت دارد که توسط کمیته فنی تنها نقاط بحرانی که احتمال آسیب به سکونتگاه وجود دارد، شناسایی و لایروبی شوند.
وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد نقاط بحرانی فاضلاب و دفع آب‌های سطحی در شهرها لایروبی شدند.
بن عباس به تخریب سیل بندها توسط برخی افراد اشاره کرد و افزود: فرمانداران نسبت به افرادی که به سیل بندها تعرض می‌کنند و باعث تخریب آن می‌شوند، اعلام جرم و با آنها برخورد قانونی کنند؛ همچنین سازمان جهاد کشاورزی باید در زمینه حفظ سیل بندها کشاورزان را آموزش دهد.
وی در ادامه نسبت به خطرات ناشی از استقرار عشایر در حاشیه رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: عشایر باید از حاشیه رودخانه‌ها جابه‌جا شوند و تنها نباید به یک تعهد کتبی اکتفا کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان همچنین به افزایش سطح بیمه کشاورزی در خوزستان اشاره و بیان کرد: بنا بر گزارش جهاد کشاورزی خوزستان در حال حاضر تنها ۴۰ درصد سطح زیر کشت استان تحت پوشش بیمه هستند که این میزان قابل‌قبول نیست و باید به ۸۰ درصد افزایش یابد.
بن عباس افزود: از این رو ضرورت دارد که جهاد کشاورزی استان خوزستان مسئله اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را برای کشاورزان تبیین و روشن و اعلام کند که در صورت بیمه نبودن سطح زیر کشت خسارتی به کشاورزان پرداخت نخواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در پایان از هلال احمر خواست نقاط اسکان اضطراری را برای شرایط بحرانی آماده سازی کند و اقلام مورد نیاز این شرایط را در محل مورد نظر انبار و بررسی کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.