×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ذوب‌آهن با تارتار به اوج برمی‌گردد؟

به گزارش ایسنا، لیگ بیستم پس از فراز و نشیب‌های فراوان به پایان رسید و ذوب‌آهن با وجود شکست در هفته آخر، در لیگ برتر باقی ماند. نتایج ضعیف این تیم پس از تغییر مربی، مدیران این باشگاه را مجبور به قطع همکاری با مجتبی حسینی کرد. ذوب‌آهنی‌ها بلافاصله پس از کنار رفتن حسینی شروع به مذاکره با گزینه‌های مد نظرشان کردند و در نهایت با مهدی تارتار قرار داد بستند.

مهدی تارتار پس از توافق با مدیران باشگاه ذوب‌آهن هدایت این تیم را به عهده گرفت و از این پس روی نیمکت ذوبی‌ها حضور خواهد داشت. حضور در ذوب‌آهن شاید سخت‌ترین انتخاب دوران مربی‌گری او باشد، چون نایب قهرمان پیشین آسیا، چند فصلی است حال و روز خوشی ندارد و هواداران این تیم منتظر تغییر و تحول و بازگشت به شرایط خوب گذشته‌ تیم‌شان هستند.

سرمربی فصل گذشته پیکان در تمام دوران حضورش به عنوان سرمربی در باشگاه‌های مختلف عملکرد بدی از خود به جای نگذاشته است و همین مساله هواداران ذوب‌آهن را بیش از پیش امیدوار کرده است. تارتار اولین بار در سال ۱۳۸۸ کار خود را به عنوان مربی در راه‌آهن آغاز کرد. او در آخرین سال بازی خود که در تیم راه آهن تهران توپ می‌زد، باتوجه به عملکرد ضعیف این تیم با محمود یاوری، هدایت راه‌آهن را برعهده گرفت.

تارتار در مدت زمان هدایت راه‌آهن موفق به حفظ تیم در لیگ برتر و رساندن آن به فینال جام حذفی شد. این عملکرد به سرعت توجه‌ها را به سمت مربیگری مهدی تارتار معطوف کرد و به همین دلیل در فصل بعد به عنوان دستیار به تیم پرسپولیس تهران پیوست. مهدی تارتار در زمستان ۱۳۹۰ به عنوان سرمربی جدید تیم داماش گیلان تعیین شد که با کسب رتبه هفتم در پایان فصل به کار خود در داماش گیلان پایان داد.

پس از آن، او مدتی را در تیم‌های گهر درود، گسترش فولاد، صبای قم و راه آهن سپری کرد تا این که در سال ۱۳۹۵ به تیم پارس جنوبی جم پیوست و عملکردش در این تیم نام او را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. تارتار سه فصل را در این تیم مربیگری کرد و در سال ۱۳۹۸ به مدت یک فصل سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان شد. او هم‌چنین در سال ۱۳۹۹ هدایت تیم پیکان را بر عهده گرفت و نتایج قابل قبولی را با این تیم کسب کرد.

حالا تارتار هدایت ذوب‌آهن را در لیگ بیست‌ و یکم به عهده گرفته است. جایی که پیش از این مربیان مختلفی روی نیمکتش نشستند و عملکرد پر فراز و نشیبی را ثبت کردند. از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا تا بقا با تفاضل گل در لیگ برتر، نتایج مربیان فصل‌های گذشته ذوب‌آهن بوده است و همین مساله انگیزه تارتار را برای کسب موفقیت با این تیم بیش‌تر می‌کند. جایی که می‌تواند سکوی پرتاب بزرگی برای او باشد؛ همان‌طور که سکوی پرتاب مربیان دیگر نیز بوده است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.