×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
روایت مهاجران اتیوپیایی از «جهنم غیرقابل تحمل» در عربستان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از القدس العربی، مهاجران اتیوپیایی که در زندان‌های عربستان سعودی به سر می بَرند وضعیت مناسبی ندارند. در همین ارتباط، فعالان حقوق بشری خواستار بررسی گزارش‌های مربوط به زندانی شدن مهاجران غیر قانونی اتیوپیایی در زندان‌های سعودی شده‌اند.

مهاجران اتیوپیایی زندان‌های عربستان سعودی را جهنمی غیرقابل تحمل می‌دانند بر اساس این گزارش، در گزارش‌های منتشر شده در این زمینه آمده است که مهاجران اتیوپیایی در وضعیت بسیار بدی در زندان‌های عربستان سعودی به سر می بَرند. آنها در زندان‌های بسیار شلوغ و سرشار از بیماری‌های مزمن نگهداری می‌شوند. طبق این گزارش‌ها همچنین خدمات رسانی به زندانیان اتیوپیایی در عربستان صورت نمی‌گیرد و در برخی حالات موجب می‌شود تا آنها به خودکشی روی آورند.

در گزارش‌های منتشر شده در خصوص وضعیت مهاجران اتیوپیایی در زندان‌های عربستان سعودی همچنین آمده است که بسیاری از آنها در زندان‌های بدون پنجره نگهداری می‌شوند. مقامات عربستان سعودی هفته گذشته تدابیر سخت گیرانه ای را اتخاذ کردند تا بدین ترتیب اخبار زیادی از وضعیت نامناسب مهاجران اتیوپیایی در زندان‌هایشان دَرز نکند.

برخی از مهاجران اتیوپیایی زندانی در بند عربستان سعودی که توانسته‌اند گوشی‌های تلفن همراه خود را مخفی سازند، شهادت‌هایی را درباره وضعیت زندانیان داده‌اند. در همین ارتباط، یکی از مهاجران اتیوپیایی که ۲۳ سال سن دارد و در مرکزی واقع در جیزان در جنوب عربستان زندانی شده است در توصیف وضعیت خود تأکید کرده است: اینجا در واقع جهنمی غیرقابل تحمل است.

مهاجر دیگری که به امید دست یافتن به یک زندگی بهتر کشور خود را ترک کرده است، می‌گوید پس از بازداشت ۵ ماهه به سختی می‌تواند به آب و غذای مورد نیاز خود در زندان‌های سعودی دست بسیاری از مهاجران اتیوپیایی تاکنون در زندان‌های عربستان سعودی نور خورشید را ندیده‌اند پیدا کند. برخی دیگر از مهاجران نیز اعلام کرده‌اند که به دلیل فضای بسته زندان‌ها، بسیاری از زندانیان از چند ماه پیش تاکنون نور خورشید را ندیده‌اند.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۷ تاکنون عربستان سعودی به صورت ماهانه ۱۰ هزار مهاجر اتیوپیایی را از کشور خود اخراج کرده است.

با این حال، درخواست دولت آدیس آبابا مبنی بر توقف اخراج مهاجران اتیوپیایی به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، موجب شده است تا سعودی‌ها مهاجران را زندانی کنند. دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که در حال حاضر هزاران مهاجر اتیوپیایی در زندان‌های عربستان سعودی بسر می‌برند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.