×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رکورد خرید گندم در خوزستان شکسته شد/احداث کارخانه قند ۱۰ هزار تنی شهدای دزفول زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و رشد تولید

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان خوزستان و در حاشیه بازدید از مزارع استان گفت: امسال رکورد خرید گندم در طول تاریخ استان خوزستان شکسته شد.

مهاجر اظهار کرد: امسال بیش از ۲ میلیون تن گندم در خوزستان تولید شد که از این میزان بیش از یک میلیون و ۷۱۸ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به خرید بیش از ۷۰ هزار تن گندم بذری در استان خوزستان، یکی از اهداف مهم این سفر را حضور در میان کشاورزان و تشکر از زحمات این عزیزان سختکوش برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت همکاران در سازمان جهاد کشاورزی استان و همت و تلاش کشاورزان شاهد کشت بهتر گندم در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ باشیم.

وی همچنین از کارخانه قند ۱۰ هزار تنی در حال احداث شهدای دزفول بازدید کرد و گفت: یکی از اهداف مهم پس از پایان مراحل ساخت این کارخانه تولید شکر از چغندر قند تولید شده در استان خواهد بود.

مهاجر در ادامه پس از بازدید از شرکت کشت و صنعت شهید رجایی و مزارع کنجد مقاوم به ریزش گفت: با توجه به اهمیت و امکان برداشت مستقیم این محصول با کمباین، کشت کنجد مقاوم به ریزش برنامه آتی ما برای استان‌های جنوبی کشور خواهد بود.

وی همچنین از مجموعه نیشکر کارون شوشتر بازدید کرد و بیان داشت: دو منظوره کردن کارخانه قند و تولید شکر با استفاده از نیشکر و چغندرقند از دیگر اهداف مهم در استان خوزستان است.

معاون امور زراعت در خاتمه اظهار امیدواری کرد؛ با راه‌اندازی کارخانه قند ۱۰ هزار تنی شهدای دزفول شاهد ایجاد اشتغال و رشد تولید در استان خوزستان باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.