×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شاخص کیفیت کلانشهرها نسبت به سال گذشته بدتر شده است

عباس شاهسونی عصر سه شنبه درباره وضعیت کیفیت هوای تهران در روزهای اخیر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، شاخص کیفیت هوا در سال ۱۳۹۹ و به خصوص در فصل پاییز و زمستان در کلانشهرهای کشور نسبت به سال‌های گذشته بدترین وضعیت را داشته است.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌های کرونایی مثل ممنوع بودن تردد شبانه یا دورکاری‌ها که البته در روزهای اخیر لغو شده، امسال وضعیت بسیار بدی از نظر آلودگی هوا در کلانشهرها وجود داشته است.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداش اظهار کرد: از مسئولان مربوطه چه در دولت و چه در سایر بخش‌ها می‌خواهیم که برای کاهش غلظت آلودگی هوا و کاهش مواجهه مردم با آلودگی هوا به سرعت اقدام شود.

به گزارش ایرنا، وی امروز همچنین اعلام کرد که هوای کلانشهر تهران در وضعیت بسیار ناسالم است و از مردم و به ویژه گروه‌های حساس خواست که از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.

شاهسونی گفت: با توجه به پایداری هوا و افزایش ترددها در سطح شهر، کیفیت هوای شهر تهران در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد. با توجه به اینکه آلاینده مسئول ذرات معلق است، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند. افراد دیگر باید از فعالیت های طولانی یا سنگین در خارج از منزل اجتناب کنند.

وی اظهار کرد: در این شرایط در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک مناسب و حضور در فضای آزاد، احتمال افزایش قابل توجه بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: همچنین با توجه به ارتباط افزایش غلظت آلاینده های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از  کووید ۱۹ از عموم مردم به خصوص گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم درخواست می‌شود که از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.