×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش ایرنا، باشگاه سانتوس در صفحات کاربری خود در فضای مجازی بیانیه‌ای را منتشر و ادعا کرد که در رکورد پله گل‌هایی که وی در دیدارهای دوستانه به ثمر رسانده، محاسبه نشده و این در حالی است که در مورد گل‌های مسی این موارد محاسبه شده است.

باشگاه سانتوس در بیانیه‌ای مطبوعاتی مدعی شد که پله در دوران فوتبالی خود با پیراهن سانتوس در مجموع ۱۰۹۱ گل به ثمر رسانده که ۶۴۳ مورد آن در بازی‌های رسمی و ۴۴۸ مورد آن نیز در دیدارهای دوستانه ثبت شده است.

گفته می‌شود یکی از دلایلی که تیم برزیلی گل‌های پله را در بازی‌های دوستانه محاسبه نکرده این است که تیم برزیلی برابر تیم‌های دسته پایین‌تر بازی کرده بوده است. با این حال، تعداد زیادی از ۴۴۸ گلی که آنها قصد دارند به رکورد پله اضافه کنند، برابر تیم‌های برجسته ثبت شده است.

تجارت گردان | شکسته شدن رکورد پله توسط «مسی» زیر علامت سوال بزرگ باشگاه سانتوس

تیم‌هایی همچون کلاب آمریکا در مکزیک و کولو کولو شیلی هر کدام ۹ بار توسط پله مغلوب شده و این در حالی است که اینترمیلان که در دهه ۱۹۶۰ یکی از قدرت های اروپا محسوب می‌شد نیز هشت بار تسلیم اسطوره برزیلی شده است.

سایر تیم‌هایی که پله در جریان دیدارهای دوستانه موفق به گلزنی به آنها شده، عبارتند از ریورپلاته، رئال مادرید، ناپولی، بنفیکا و حتی بارسلونا.

استدلال برخی از تحلیلگران این است که بسیاری از ۴۴۸ گل زده شده توسط پله در بازی‌های دوستانه برابر تیم‌های دست پایین و کم اهمیت محلی بوده هرچند که دیدارها به طور رسمی برگزار شده باشد.

در بیانیه باشگاه سانتوس آمده است: باید به خاطر داشته باشیم که باشگاه تنها زمانی می‌توانند دیدار دوستانه برگزار کنند که انجام دیدار به تایید فدراسیون‌های محلی و ملی برسد و این یکی از قوانین اعمال شده توسط فیفا است. با توجه به جرئیات، از جمله ضعف تیم‌های حریف، محاسبه ارقام در داده‌های آماری دست نبوده است اما گلی که برابر ترانسوال به ثمر رسیده به اندازه گلی که برابر رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو زده شده، ارزشمند است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.