×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
صادقی: دستمزد داوران کم است/ فوتبال ما هر سال پیشرفت می کند

ابراهیم صادقی در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط تیم فوتبال سایپا در نیم فصل گذشته اظهار کرد: ما در سایپا پیشرفت خوبی از نظر مسائل فنی داشته ایم، اگر برخی بازیکنان تیم ما سال گذشته جزو تیم امیدها بودند امروز با تیم بزرگسالان بازی می کنند و پیشنهادهای چند میلیاردی دارند. به اعتقاد من ما در کیفیت بازی و همینطور بحث مالکیت توپ پیشرفت خوبی داشته ایم و  از میانه فصل توانستیم موقعیت های خوبی را روی دروازه حریفان خلق کنیم. نسبت به توانایی فنی و بازی های که انجام دادیم نتایج خوبی نگرفتیم ما در دو دیدار که پیروز بودیم به خاطر اشتباه بازی را با تساوی عوض کردیم که این مساله به تجربه تیم برمی گردد.

سرمربی سایپا تاکید کرد: اگر بازیکنان با تجربه روی نیمکت داشتیم و می توانستیم آنها را وارد زمین کنیم. در آن دو دیدار احتمالا برنده می شدیم نسبت به فصل گذشته سایپا پیشرفت خوبی داشته اما در کنار این پیشرفت باید نتایج خوبی هم بگیریم من فکر می کنم لیگ ما هر سال از نظر فنی پیشرفت خوبی می کند و از نظر استراتژی بازی تیمها با تاکتیک های مختلف بازی می کند یعنی برخی تیم ها فوتبال مالکانه ارائه می دهند، برخی دیگر فوتبالشان مبتنی بر پرس است و برخی دیگر هم سعی می کند دفاع فشرده را در دستور کار خودقرار بدهند. این تنوع تاکتیکی و همینطور بازی کردن با سیستم های مختلف مثل دو مهاجم و یا تک مهاجم نشان می دهد با حضور مربیان جوان تغییرات زیادی را در لیگ شاهد هستیم. مربیان جوان دوستدارند پیشرفت کند و جایگاهی در فوتبال به دست بیاورند که این لیگ را جذاب کرده است.

وی افزود: فکر می کنم از نظر منابع مالی و بودجه فاصله تیمها با هم زیاد است. برخی تیم ها و منابع و بودجه بسیار زیادی را در اختیار دارند و برخی تیم ها منابع مالی خیلی کمی برایشان ایجاد شده است یعنی این فاصله گاهی ده برابر است. برخی تیم ها قراردادهای خیلی بهتری با بازیکنان می ببند و پاداش های بهتری هم دریافت می کند اما برخی تیمهای دیگر مجبور هستند مبالغ کمتری پرداخت کند و به خاطر همین مجبورند از بازیکنان جوانتر بیشتر استفاده کند تا در شروع کارشان بتواند میدان ببیند. این دست از بازیکنان معمولا درخواستهای مالی زیادی هم ندارند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در بخش دیگری از صحبت هایش درباره پیشنهادات چند میلیاردی به برخی از بازیکنانش از سوی برخی از باشگاه های لیگ برتری اظهار کرد: برخی از بازیکنان ما زمانی که به سایپا آمدند برای سال اول یک قرارداد ۳۰ الی ۴۰ میلیونی داشتند این بازیکنان کم کم پیشرفت کردند و در تیم ملی امید هم بازی کردند و بعد از یک یا دو سال قراردادشان با ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون رسید البته این مبلغ هم بسیار ناچیز است اما الان همین بازیکنان از سوی برخی از باشگاه ها برای یک فصل و نیم پیشنهاد سه یا ۴ میلیاردی دارند. این از یک طرف  خوب است که برای باشگاه درآمد زایی ایجاد می شود اما از طرف دیگر ذهن بازیکن را درگیر می کند که این مسئله باعث سخت شدن کار برای ما می شود ما می خواهیم باز یکنان را تا پایان فصل در اختیار داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم تا آنها شرایط بهتری داشته باشند و پخته تر شوند. سالهای آینده قطعا باشگاه می تواند برخی از بازیکنان جوان ما حتی به خارج از کشور ترانسفر کند و درآمدزایی کند. برخی تیمهای بزرگ که هواداران زیادی دارند شاید جای این نباشد که به بازیکن جوان فرصت بدهند اما تیمی مثل سایپا که تماشاگری ندارد می تواند به بازیکنان جوان فرصت بدهد تا با تجربه بشود.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که از نظر کیفی لیگ بسیتم چه تفاوتی با لیگ نوزدهم دارد گفت:  فوتبال ما هر سال پیشرفت می کند امسال هم شاهد اجرای تاکتیک های مختلف در تیم ها هستیم. تیم ها سعی می کند بهترین تمرینات را انجام بدهندتا نتایج خوبی بگیرند این باعث می شود که فوتبال پیشرفت کند باشگاه های هم در این میان بازیکنان جوان زیادی را به لیگ آوردند که در آینده می تواند به فوتبال ایران کمک کند. همه هدف ما در سایپا این است که بتوانیم یک  تیم سالم خوب داشته باشیم و از نظر فنی بازیکنانمان را پیشرفت بدهیم حتما به این موضوع فکر می کنیم که بازیکنان ما سال به سال پیشرفت کند و قراردادهای خوبی را منعقد کنند.

صادقی در ادامه درباره  اشتباهات داوری نیم فصل نخست هم گفت: به اعتقاد من اشتباهات داوری در نیم فصل نخست وجود داشته است و همه تیم ها در برخی جاها سود کردند و برخی جاها هم ضرر کردند. شاید من در برخی از کنفرانس ها اعتراض هایی هم به داوری داشته ام اما در مجموع اعتقاد دارم داورهای ما کاملا سالم هستند و من به صداقت و سلامت آنها ایمان دارم. امیدوارم داورها هم پیشرفت کند که در آینده هر تیمی که از نظر فنی لایق تر است نتیجه بگیرد و به اشتباهات داوری باعث نشود که تیم ها ضرر کنند. حقوق داوران خیلی کم است و می شود شرایط بهتری داشته باشد تا آنها هم حرفه ای شوند یعنی داور شغلش فقط داوری باشد و صبح به جای دیگری نرود.

وی در پایان درباره انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران هم گفت: امیدوارم رئیس جدید فدراسیون به پایه ها توجه ویژه ای داشته باشد که بتواند باعث پیشرفت فوتبال شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.