×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
ضبط آثار خارجی موسیقی فجر جایگزین منع ارائه حضوری می‌شود

اردوان جعفریان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره آخرین وضعیت دعوت از مهمانان خارجی در بخش بین الملل سی و هفتمین دوره جشنواره موسیقی فجر، اظهار داشت: مسئولان این بخش در چند ماه گذشته با هنرمندان مد نظر جشنواره در تماس و تعامل بودند و اولویت اول مدیران جشنواره، حضور هنرمندان بخش‌ بین الملل در تهران بود.

یک سناریوی جایگزین برای مهمانان خارجی

جعفریان درباره برنامه جایگزین در صورت حضور نیافتن مهمانان خارجی در جشنواره موسیقی فجر، یادآور شد: به عنوان یک سناریوی جایگزین، در صورتی که امکان پذیرش مخاطب حضوری در سالن وجود نداشت، ضبط برنامه های هنرمندان خارجی در تهران از دیگر سیاست های پیش بینی شده این دوره از جشنواره است.

امیدواری برای حضور مهمانان خارجی در جشنواره

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی برنامه واکسیناسیون کشوری، همچنان امکان اجرای حضوری در این دوره میسر است. نکته قابل توجه اما محدودیت های جدید به دلیل شیوع موج جدید بیماری کووید ۱۹ با سویه اومیکرون در اروپا است که اگر تا زمان برگزاری جشنواره رفع نشود، در حضور بعضی هنرمندان از کشورهای درگیر بیماری، اخلال ایجاد شود.

دبیر بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر، ادامه داد: در این دوره از جشنواره موسیقی فجر، به این دلیل که گروه های بزرگ تر به علت همه گیری بیماری در سراسر جهان امکان تمرین نداشتند، همچنان سیاست جشنواره بر دعوت از گروه های با تعداد کمتر است که امیدواریم در زمان باقیمانده تا اجراها، موج دیگری از این بیماری پیش ‌نیاید.

ضبط آثار خارجی موسیقی فجر جایگزین منع ارائه حضوری می‌شود

به گفته وی، کمیته بین الملل جشنواره، در این دوره تلاش کرد با احترام به سلایق مختلف از هنرمندان شاخصی دعوت به عمل آورد و امید است تلاش های چند ماهه بخش های مختلف جشنواره مورد توجه مخاطب قرار گیرد.

سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش های رقابتی(جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می شود.

جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه همچنین نشست های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره اعلام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.