×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
ضرورت تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی کشور

مرتضی شاهمیرزایی در جریان سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به شهر‌های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل با حضور در مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اظهارداشت: صنایع پتروشیمی بطور کلی مهمترین رسالتی که دارد، رساندن مجتمع‌های پتروشیمی جاری به ظرفیت اسمی آن‌ها است.

وی با اشاره به بهره برداری از پتروشیمی مسجدسلیمان افزود: در حالی این مجتمع فعالیت خود را آغاز کرد که در شرایط کرونایی، امکان حضور متخصصان خارجی وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اضافه کرد: این پتروشیمی با تلاش جوانان متخصص و توانمند ایرانی امروز علاوه بر تولید محصول برای بازار داخلی، وارد عرصه صادرات نیز شده است.

شاه‌میرزایی همچنین به تغییرات مدیریتی در این مجتمع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: تغییرات در رده‌های مدیریتی، طبیعی است و همواره تازه شدن نیرو‌ها در سازمان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در این زمینه، مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز باید همکاری‌های بیشتری داشته باشند تا مجتمع‌های های پتروشیمی از جمله پتروشیمی مسجدسلیمان بتوانند به ظرفیت اسمی تولید برسند.

وی همچنین پتروپالایشگاه‌ها را یکی از پررونق‌ترین صنایع دنیا دانست و گفت: پتروپالایشگاه‌ها بطور کلی، همان پالایشگاه‌های فعلی هستند که فرآورده‌ها و نفت خام را فرآورش می‌کنند.

شاه‌میرزایی اضافه کرد: در این پتروپالایشگاه‌ها، مسیر تولید به سمت تولید فرآورده‌ها و مشتقات پتروشیمی سوق خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کاهش تقاضا در افق ۱۰ سال آینده ویژه فراورده‌های نفتی مسائل محیط زیستی است، گفت: در حال حاضر تقاضا برای محصولات پتروشیمی، سالانه ۵ درصد رشد دارد.

شاه‌میرزایی تاکید کرد: این شرایط نشان می‌دهد که باید بر روی پتروپالایش‌ها، سرمایه گذاری ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خاطرنشان کرد: دولت، وزارت نفت، مجلس، کمیسیون انرژی تلاش دارند پتروپالایش‌ها را توسعه دهند که در این زمینه مجوز‌های زیادی نیز تاکنون صادر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.