×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۳
علت آتش سوزی انبارهای سازمان اموال تملیکی از سوی آتش نشانی اعلام می‌شود

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان اموال تملیکی، جلسه کارگروه رفع موانع درون سازمانی و همچنین کارگروه بررسی ابعاد خسارات ناشی از آتش سوزی اخیر انبار‌های اموال تملیکی استان تهران با حضور اعضای هیات مدیره و هیات عالی نظارت و مدیران ستادی در مدیریت اموال تملیکی استان تهران برگزار شد.

بخشی از این نشست به کارگروه مربوط به آتش سوزی انبار‌های اموال تملیکی استان تهران اختصاص داشت که ابراهیم مولایی جم عضو هیات مدیره و معاون حقوقی و فروش اموال غیر منقول به عنوان رئیس این کارگروه اظهار کرد: سازمان موظف بود ظرف ۵ روز پس از حادثه، امور مربوط به وقوع حریق را به صورت کتبی به بیمه اعلام کند که این امر به طور دقیق و به موقع صورت گرفت. گزارش مربوط به موجودی کالا و ارزش‌گذاری آن‌ها به همراه نقشه طراحی شده انبار نیز ارائه شد.

مولایی جم با بیان اینکه با تعیین حسابرس منتخب، کار وارد فاز بعدی خواهد شد بیان کرد: با حضور به موقع ماموران آتش‌نشانی در محل حادثه از سرایت آتش به خارج از انبار‌ها و محوطه محل پارک خودرو‌های تملیکی جلوگیری به عمل آمده است. از روز پس از حادثه مستندات موجود در اختیار دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان آتش نشانی، مراجع قضایی، بیمه، ناجا و سایر دستگاه‌ها قرار گرفت. علت حادثه با جلسات فی ما بین در دست بررسی است و پس از نهایی شدن توسط سازمان آتش نشانی اعلام خواهد شد.

سپس رضا بهرامی مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران نیز به عنوان دبیر این کارگروه گفت: از فردای روز حادثه با حضور ۱۲ کارشناس خبره، آماربرداری کالا‌های سوخته و کالا‌های موجود آغاز شد. با توجه به تعداد پرونده‌های متعدد ارائه گزارش نهایی کمی زمان بر خواهد بود. اموال تملیکی استان تهران پس از گذشت ۴ روز از حادثه آتش‌سوزی به حالت اولیه بازگشت و خدمت رسانی و پاسخگویی به ارباب رجوع نیز از همان زمان در حال انجام است.

در ادامه محمدعلی افتخاری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ضمن جمع‌بندی نظرات کارشناسی پیرامون آتش سوزی اخیر، به اسناد سنواتی موجود در مجموعه اموال تملیکی اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر تشکیل کارگروهی با حضور مدیران مربوطه ستادی، از کتابخانه ملی تقاضا کردیم با تعیین و معرفی نماینده خود به این سازمان، اسناد کاربردی موجود در انبار‌ها را به کتابخانه ملی منتقل و آرشیو کنند.

او به همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد حفاظت و بیمه انبار‌های خارج از محوطه اموال تملیکی استان تهران اشاره و اظهار کرد: جهت پیشگیری از تکرار حوادث گذشته تا تعیین تکلیف کامل موضوع بیمه و حفاظت انبارها، در خصوص امکان و نحوه بیمه شناور این انبار‌ها و تامین نیروی حفاظتی موقت، بررسی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

در پایان این نشست مدیرعامل اموال تملیکی از تلاش و زحمات کارکنان حراست، پرسنل خدوم مدیریت اموال تملیکی استان تهران و ستاد مرکزی که در جریان این حادثه جانانه همکاری و همدلی خود را نمایان کردند تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.