×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فوتبال خوزستان به قدرت درجه چندم فوتبال ایران تبدیل می‌شود؟

صفرعلی جمالپور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد:‌ سوال روز همه اهالی فوتبال استان و کشور این است، چرا تیم‌ملی خالی از بازیکنی از تیم‌های خوزستان شده است؟ اما چه خوشمان بیاید و چه نیاید، چه بخواهیم و چه نخواهیم باید بدون هیچ تعصبی اعلام کنیم که دیگر فوتبال خوزستان روزهای درخشانی را نمی‌گذاراند. فوتبال خوزستان دچار دو موج هجوم ویروس بیماری‌زا شده است؛ یکی از ناحیه برنامه‌ریزان و گردانندگان فوتبال کشور و دوم ضربه‌ای که از درون استان برپیکر فوتبال وارد شده است.

وی ادامه داد:‌از بدو ورود فوتبال به ایران، تیم‌ملی فوتبال کشورمان همواره شاهد حضور ستارگان فوتبال خوزستان در جمع ملی‌پوشان بوده است. از گذشته دور و مطرح شدن چهره‌هایی مانند دهداری، گنجاپور، مهراب شاهرخی و جاسمیان تا دوران غلامحسین مظلومی، صادقی، ایرانپاک، ایرج سلیمانی و سپس اوج حضور خوزستانی‌ها در زمان فرانک اوفارل که ۱۰ بازیکن استان ما از جمله بوستانی، قاسم‌پور، نظری و …، به تیم‌ملی دعوت شدند و این امر با آمدن حشمت مهاجرانی و راهیابی به جام جهانی ۷۸ آرژانتین ادامه پیدا کرد و این نیز در آخرین سال‌هایی بود که فوتبال ما در معرفی چهره‌های ملی حرف برای گفتن داشت. 

این پیشکسوت فوتبال گفت:‌ در زمان مربیگری بلازویچ و برانکو بود که تیم فولاد صاحب بیشترین بازیکنان و از جمله حسین کعبی، ایمان مبعلی، ناجی بداوی، محمد علوی و… در تیم‌ملی بود. از همه مهمتر در تمام آن ادوار، ما یک فوتبال زیبا و تماشاگر پسندی به معرض نمایش می‌گذاشتیم و خیل جمعیت حاضر در ورزشگاه را خشنود از تماشای رقابت ها به منازل می فرستادیم. مسابقات باشگاهی در همه شهرهای استان با رونق فراوان و حضور انبوه مشتاقان جریان داشت. برای مسابقاتی تحت عنوان جوانان و نوجوانان استادیوم گاه لبریز از تماشاگر می‌شد. میزبانی از مسابقات جام بین‌المللی جوانان با حضور چند کشور صاحب فوتبال برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند. طبیعی است که خروجی چنین فوتبالی باید همانی باشد که انتظار آن می‌رفت. ظهور بشکارها، شریفی‌ها، دستجردی‌ها و دریبل زن قهار فوتبال ایران علیرضا عزیزی محصول فوتبالی است که خوزستانی‌ها با جان و دل تقدیم هواداران می‌کردند و بدین شکل می‌خواستند از حضور پررنگ علاقه‌مندان به این ورزش زیبا تشکر کنند.

وی با بیان این‌که ملی‌پوشان فوتبال جنوب آب رفتند، افزود: امروز بر سر فوتبال خوزستان چه آمده است؟ چرا سهمیه خوزستان در تیم‌ملی به اندازه کرمان، بوشهر و… هم نیست! همه می‌دانند در حال حاضر سازندگی در فوتبال خوزستان از بین رفته است و در فوتبال این استان فقط استعدادیابی می‌شود و استعدادسازی نداریم و در فوتبال پایه استان متاسفانه از مربیان بی‌دانش و فاقد مدرک مربیگری استفاده می‌کنند. به نظر من که ۳۰ سال است که در فوتبال خوزستان مشغول به فعالیت هستم، مشکل ما این است که صاحبان اصلی فوتبال خوزستان را دلسرد کرده‌اند. به نظرم زنگ خطر برای فوتبال خوزستان در آینده به صدا در می‌آید و احتمالا فوتبال استان به قدرت درجه دو یا سه فوتبال کشور تبدیل شود. نکته مهم نیز این است که همه باشگاه‌ها با خصوصی‌سازی نابود شدند.

جمالپور عنوان کرد:‌ همواره آرزو می‌کنم که تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ‌های مختلف کشوری؛ نتایج خوبی کسب کنند تا فوتبال استان به دوران گذشته و پرافتخار خود دست یابد. به هر حال امیدوارم تیم‌های فولاد و صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کنند و همچنین استقلالی‌های خوزستان و ملاثانی سهمیه لیگ برتر را به دست بیاورند. همین استقلال ملاثانی تاکنون بهترین نتایج را گرفته و در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد و چشم به قهرمانی نیم‌فصل دوخته است. ابراهیم اشکش، سرمربی جوان این تیم توانسته تیمی را ساخته و پرداخته کند که از لحاظ فنی فوتبال را خوب می‌فهمد و در اجرای تاکتیک‌های مختلف موفق عمل می‌کند. اشکش کاری کرده که تیمش در داخل مستطیل سبز در خانه حریفان نیز فوتبال تماشایی ارائه می‌دهد و هیچ هراسی از نام تیم و حمایت هواداران آن ندارد. وی در حال حاضر یکی از موفق‌ترین مربیان لیگ‌ دسته اول است که از لحاظ روانی توانسته تیمش را به اعتماد به نفس کافی برساند. دوباره تاکید می‌کنم برای این‌که به اوج گذشته بازگردیم دست به دست هم بدهیم تا با کنار گذاشتن اختلافات موجود بتوانیم به خواسته خود که همانا حرف اول بودن در فوتبال کشور است، برسیم به شرط این‌که میدان را به زودی ترک نکنیم.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.