×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فولاد خوزستان با حضور در ۲۹ شهر، بهترین‌ها را انتخاب کرد

وقتی نام خوزستان به ذهن خطور می‌کند، ناگزیر آفتاب سوزان، چاه‌های نفت و رودهای پرآب به ذهن متبادر می‌شود. سرزمینی که هشت سال زیر شدیدترین آماج حملات دشمن بعثی بود، ولی خم به ابرو نیاورد و با حضور غیرتمندانی از جنس ایثار، یک وجب از خاک را به دشمن نداد.

اینجا خوزستان است. جایی که الماس‌های تراش نخورده از دل معادن بیرون کشیده می‌شود و با کمک مردمانی از جنس تلاش به لولوئی مبدل می‌شود که هیچ جواهرشناسی نمی‌تواند بر آن قیمت بگذارد.

اینجا با چند پاره سنگ و توپ پلاستیکی دوپوسته در اوج آفتاب، از بچه‌های پنج شش ساله تا مردمان میانسال، چنان غرق بازی می‌شوند که تا آفتاب غروب نکند، هیچکس راهی خانه نمی‌شود.

در میان تیم‌های فوتبال ایران، باشگاه فولاد خوزستان تبدیل به کارخانه‌ی بازیکن‌سازی شده است. کارخانه‌ای که از چند دهه‌ی پیش تا به امروز، توانسته از دل شهرهای دور و نزدیک استان، استعدادهای نهفته را کشف و شکوفا کند. گواه این مدعا، حضور فوتبالیست‌های باشگاه فولاد خوزستان در رده‌های مختلف سنی تیم ملی فوتبال کشورمان است.

امسال باشگاه فولاد خوزستان دست به ابتکار منحصر به فردی زد و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و برای کشف بهتر استعدادهای استان، در برنامه‌ای زمان‌بندی شده و پیش از آغاز رقابت‌ها با بهره بردن از کادر مجرب، در ۲۹ شهر خوزستان حاضر شد و از میان نزدیک به هفت هزار استعداد جویای نام، بهترین‌ها را گلچین کرد.

ابتکار باشگاه فولاد خوزستان از این حیث بیشتر به چشم می‌خورد که پیش از این متقاضیان به صورت متمرکز و در تاریخ مشخص در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان، حاضر می‌شدند و از میانشان نفرات انتخاب می‌شد. ایرادی که ممکن بود به این شیوه گرفته شود، زمان کم بروز استعدادهای فردی و مهم‌تر از آن، استرس و خستگی که بابت طول مسیر تا رسیدن به محل به فرد تحمیل می‌شد. اما در این طرح که هزینه‌های اجرای آن تماما بر عهده باشگاه بود، افراد با خودشان مقایسه می‌شدند و در بستری امن و توام با آرامش و صدالبته زمان بیشتر می‌توانستند شایستگی خودشان در حضور کادر فنی به نمایان کنند.

حاصل این طرح، که در چهار رده‌ اجرا شد، شناسایی ۴۸ ورزشکار در رده‌ی نونهالان، ۴۶ ورزشکار در رده‌ی نوجوانان، ۵۳ ورزشکار در رده‌ی جوانان‌ و ۳۸ ورزشکار در رده‌ی امید بود که همگی جذب باشگاه فولاد خوزستان شدند.

گفتنی است، باشگاه فولاد خوزستان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همواره خود را متعهد می‌داند که در اقصی نقاط استان حضور پیدا کند و ضمن شناسایی استعدادهای ناب، نسبت به شکوفایی و پرورش آن ها اقدام کند. حاصل این چرخه، علاوه بر تامین شدن تیم فوتبال فولاد خوزستان، پرورش بازیکن برای حضور در تیم‌‌های ملی کشور در رده‌ی پایه و در نهایت  تیم ملی بزرگسالان کشور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.