×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قیمت کارخانه‌ای خودرو تغییر نمی‌کند/ وضعیت مطلوب تولید خودرو

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص پاسخ «خیر» «منوچهر منطقی»، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت به پرسش پایانی مجری در یک برنامه تلویزیونی مبنی بر افزایش قیمت خودرو در سال آینده در توضیحاتی، اعلام کرد: این پاسخ ناظر بر مقدمات و اظهارات قبلی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از ابتدا تا انتهای برنامه بوده و توضیحات تکمیلی ایشان مغفول واقع شده است.

در این توضیحات بیان شده که منظور، روند افزایش قیمت خودرو در بازار است، نه قیمت کارخانه‌ای خودرو؛ چرا که قیمت خودرو در بازار تابع عواملی نظیر افزایش تورم در سال آینده، پیش بینی روند افزایش نرخ ارز درپی وقوع اتفاقات اخیر که باعث افزایش میانگین ۸۰۰ تومانی نرخ ارز شده است، رشد نقدینگی، میزان منابع ارزی قابل تخصیص از سوی بانک مرکزی به حوزه خودرو و اخبار تحولات منطقه است که در صورت عدم کنترل این موارد بر بازار خودرو تأثیر خواهد گذاشت.

تقویت عرضه خودرو در بازار به‌صورت مستمر

باید توجه داشت که میزان تولید خودرو در کشور در ماه‌های پایانی سال در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این مسیر برای تقویت عرضه در بازار به‌صورت مستمر تحت نظارت و پایش قرار دارد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تدابیر ویژه دولت برای بهبود فضای کسب و کار و معیشت، اهتمام خود را نسبت به کنترل قیمت خودرو و رفاه حال مردم به کار بسته و افزایش داده است.

بدون شک، روندهای قیمت هر کالا یا خدمت در بازار از متغیرهای اصلی اقتصادی نظیر آنچه پیشتر ذکر شده اثر می‌پذیرد که در فرصت بسیار کوتاه برنامه زنده قابل تحلیل و بررسی نیستند، اما انتظارات کاهشی یا افزایش در قیمت هر کالا، ناشی از عوامل دیگری می‌تواند باشد که نباید صرفا بر اساس یک پاسخ مختصر که در زمان بسیار کوتاه مطرح شده تحلیل شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.