×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مرکز اهدای خون شهرستان بافق افتتاح شد/ شناسایی گروههای خونی نادر برای افزایش ذخایر خونی استان یزد

به گزارش تجارت گردان به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، همزمان با روز ملی اهدای خون (روز نهم مردادماه) ، مرکز اهدای خون شهرستان بافق طی مراسمی به صورت وبینار و با حضور محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، مصطفی جمالی، رییس سازمان انتقال خون کشور و جمعی از مسوولان استان یزد و شهرستان بافق افتتاح شد.  

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در این باره گفت: ایجاد مرکز اهدای خون در شهرستان بافق یکی از مطالبات چندین ساله شهروندان بافقی بود که طی مکاتباتی که با مدیرکل انتقال خون استان یزد داشتیم توانستیم در روز اهدای خون این مرکز را افتتاح کنیم. 

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ پایگاه موقت خونگیری در بهداری آهنشهر آغاز به کار کرد افزود: استقبال زیاد مردم به خصوص بانوان بافقی موجب شد که برای راه اندازی مرکز ثابت اهدای خون در دستور کار قرار گیرد. 

حمیدیان یکی از مهمترین اهداف راه اندازی مرکز اهدای خون را، فرهنگ سازی در این زمینه دانست و اظهار کرد: برای دستیابی به این هدف، تمام سعی خود را خواهیم کرد تا شرایط ، امکانات و تجهیزات مناسب فراهم شود. 

وی اضافه کرد: از مزیت‌های افتتاح این مرکز، پایش مستمر خون مراجعه کنندگان و شناسایی گروه‌های خونی نادری است که می‌تواند به ذخایر این گروه‌های خونی در بانک خون استان کمک کند. 

حمیدیان مرکز اهدای خون بافق را هفتمین پایگاه خونگیری در استان یزد خواند و گفت: در این مرکز چهار تخت برای خونگیری آقایان و ۲ تخت برای خونگیری بانوان وجود دارد. 

وی با اشاره به فعالیت دو پزشک ، شش پرستار و تعدادی نیروی خدماتی در این مرکز تصریح کرد: در حال حاضر امکان خونگیری برای شهروندان  به صورت ماهیانه وجود دارد و به تدریج خونگیری به صورت هفتگی و روزانه انجام می‌شود. 

گفتنی است مرکز اهدای خون شهرستان بافق با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق و ۵۰۰ میلیون تومان از شورای شهر و فرمانداری شهرستان راه اندازی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.