×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مسیر مرنجاب برای درج در حوزه راه‌های کشور نیاز به پیگیری دارد

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع مسکونی رزلند آران و بیدگل به خبرنگاران اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی تنها متولی راه‌های شریانی، روستایی و فرعی کشور است اما مسیر مرنجاب که جاده‌ای کویری به شمار می‌رود، مبدا و مقصدی ندارد.
وی افزود: برای تحقق این مهم شورای برنامه‌ریزی آران و بیدگل باید نخست ساماندهی مسیر کویر مرنجاب را تصویب و به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان ابلاغ کند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسانی که در نقاط بیابانی رانندگی می‌کنند و یا تمایل به طبیعت‌گردی دارند، برای جلوگیری از حوادث و آسیب‌های احتمالی باید با توجه به شرایط محیط درست رانندگی کنند وگرنه در این زمینه مسئولیتی منجمله متوجه این وزارتخانه نیست.
فرماندار آران و بیدگل نیز در این زمینه بیان کرد: بر اساس قول سال گذشته وزیر راه و شهرسازی مبنی بر قرار گرفتن مسیر دسترسی کویر مرنجاب در حوزه راه‌های کشور، ردیف اعتباری برای ساماندهی جاده مرنجاب، سنبک- ویگل قرار دادیم که هدف آن تعریف طرح قرار دادن جاده مرنجاب در حوزه راه‌های کشور بود.
اسماعیل بایبوردی اضافه کرد: اعتبارهای شهرستانی به علت اینکه مسیر مرنجاب و سنبک- ویگل بیش از ۵۰ کیلومتر طول دارد، جوابگوی طرح ساماندهی نیست و نیاز به دستور وزیر راه و شهرسازی برای سرعت‌بخشی به قرار دادن آن در حوزه راه‌های مصوب کشور دارد.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر می‌رسد.
مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آف‌رود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.