×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
منتقمی: بدسلیقگی باعث حذف کمیته المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال شد

به گزارش ایرنا، مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی اعلام کرد که از دهم ماه جاری فراخوان برای انتخابات فدراسیون فوتبال داده خواهد شد و پس از آن نیز زمان ثبت نام کاندیداها مشخص خواهد شد.

یکی از تفاوت‌های مجمع پیش روی فدراسیون فوتبال حذف کمیته ملی المپیک از انتخابات فدراسیون فوتبال است. از طرفی اعلام شده که فوتبالی‌ها می‌توانند خیلی آسان‌تر برای حضور در بخش ریاست فدراسیون فوتبال وارد عمل شوند.

با این حال با بهروز منتقمی یکی از مدیران با سابقه ورزش کشور که سابقه سرپرستی و قائم مقامی در باشگاه پرسپولیس را دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد مسائل مختلف از جمله انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

امیدوارم برگزاری انتخابات به اهل فن سپرده شود

وی در ابتدای صحبت‌هایش در مورد برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال گفت: امیدواریم که اساس‌نامه مد نظر فیفا عملیاتی شود و آنچه فیفا تایید می‌کند در انتخابات انجام شود. همچنین امیدوارم که برگزاری این انتخابات به اهل فن سپرده شود تا این کار به درستی انجام شود.  همچنین امیدوارم که افراد واجد شرایط در این انتخابات شرکت کنند و با آگاهی و آینده نگری رای خود را به صندوق بیاندازند.

انتخاب مدیر فوتبالی بدون تجربه تاوان سنگینی خواهد داشت

منتقمی در مورد اینکه گفته می‌شود در این انتخابات حضور فوتبالی‌ها نسبت به قبل آسان تر شده است، افزود: فوتبالی بودن رییس آینده فدراسیون هدف ما نیست. به نظر من مدیر بعدی فدراسیون فوتبال باید علم مدیریت داشته باشد و از فوتبال هم شناخت داشته باشد چرا که انتخاب فردی که دانش لازم را نداشته ممکن است تاوان سنگینی در پی داشته باشد.

داشتن ارتباط بین‌المللی و درآمدزایی در فوتبال دنیا مهم است

وی در مورد اینکه مدیر بعدی فدراسیون فوتبال باید چه خصوصیاتی داشته باشد، اضافه کرد: مدیر باید نحوه درآمدزایی را بلد باشد و ارتباط با بیرون فوتبال کشور داشته باشد و از دانش روز فوتبال  و مدیریت آگاهی داشته باشد. باید فرد بعدی از تمام آیین نامه و اساس نامه ها اطلاع داشته باشد و با آگاهی کامل پا پیش بگذارد.

تجارت گردان | منتقمی: بدسلیقگی باعث حذف کمیته المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال شد

ریاست فدراسیون فوتبال وظیفه سنگینی است
وی در ادامه صحبت‌هایش ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: چه بخواهیم چه نخواهیم فوتبال امروز تاثیر زیادی در زندگی مردم و نشاط جامعه دارد. باید مدیر بعدی نیاز مردم و خواسته آنها از فوتبال را بداند. به همین خاطر باید دارای روابط عمومی قوی باشد تا بتواند با مردم به خوبی ارتباط بگیرد و خواسته‌های آنها از فوتبال را بداند.

حذف کمیته ملی المپیک از مجمع بدسلیقگی مدیران فوتبال بود
منتقمی با اشاره حذف نماینده کمیته ملی المپیک در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: به نظر من از نظر اصولی و منطقی درست نیست که عالی ترین ارگان ورزش کشور در این انتخابات حضور نداشته باشد. ما باید برای انتخاب هر چه بهتر مجمع از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم اما در فوتبال می‌بینیم که اینگونه نیست. باید از تمام ارگان‌های کمک کننده استفاده کنیم. به نظر من حذف کمیته ملی المپیک از این مجمع بدسلیقگی مدیران فوتبالی بود.

ضرورت حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال
وی در مورد ضررورت حضور کمیته ملی المپیک در انتخابات فدراسیون فوتبال اضافه کرد: کمیته ملی المپیک از هر نظر می‌توانست کمک حال فدراسیون فوتبال باشد. کمیته هم از نظر مالی و هم از نظر ارتباط بین المللی کمک حال فوتبال می‌توانست باشد. با این حال امیدوارم الحاقیه‌ای در اساسنامه ایجاد شود تا کمیته ملی المپیک به مجمع بازگردد.

حضور کمیته به کاهش حاشیه‌ها در فوتبال کمک می‌کند
منتقمی گفت: مجامع بزرگ همیشه حواشی خودشان را دارند. اگر این کمیته نباشد به طور حتم حواشی هم چند برابر می‌شود. نمی‌توانیم تاثیر حضور  کمیته ملی المپیک را نادیده بگیریم اما با بدسلیقگی این ارگان از مجمع حذف می‌شود.

تجارت گردان | منتقمی: بدسلیقگی باعث حذف کمیته المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال شد

مسوولان فوتبال برای تیم امید چه کردند؟
وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به تیم امید اظهار داشت: الان تیم امید ما یکی از تیم‌های مهم فدراسیون فوتبال است اما فدراسیون برای این تیم چه کار کرده است؟ همیشه کمیته در تشکیل این تیم پیش قدم شده است. ما برای موفقیت و راهیابی به المپیک باید برنامه ریزی طولانی مدت چهارساله داشته باشیم نه اینکه تنها در آستانه المپیک یاد این تیم بیوفتیم و این وظیفه فدراسیون فوتبال است.

بی برنامه‌گی لیگ حاصل مدیریت فعلی است

منتقمی با اشاره به بی برنامه‌گی در مسابقات لیگ برتر اضافه کرد: یک تیم ما به فینال مسابقات لیگ قهرمانان صعود کرد و از قبل زمان این یک مسابقه مشخص بود. از طرفی شرایط کرونا هم که قابل پیش بینی بود. باید ببینیم در این برنامه ریزی آیا نقطه نظر نخبگان ورزش، نظرات باشگاه‌ها هم لحاظ شده است یا خیر. سئوال من این است آیا در فوتبال ما یک نفر وجود نداشت که یک برنامه ریزی خوب تدوین و اجرایی کند تا الان دچار این همه بی برنامه‌گی نشویم.

من هم در انتخبات فدراسیون فوتبال شرکت می‌کنم
منتقمی در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد که اگر شرایط فراهم باشد من هم در انتخبات فدراسیون فوتبال شرکت خواهم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.