×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
میزان عرضه بنزین امسال به ۴۲ میلیارد لیتر رسیده است

سالاری  مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در برنامه تهران ۲۰  گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی روزانه ۷۴۰ میلیون لیتر نفت خام و فرآورده را جابه جا می کند  که حاصل تلاش شبانه روزی تمامی همکاران است.

او گفت: در بخش هوایی ۴تا ۵ میلیون لیتر سوخت در بخش هواپیمایی  و در حوزه حمل ونقلی هم ۱۱۵ میلیون لیتر و همچنین  در تامین نفت وگاز ۶۴ میلیون لیتر تامین کرده ایم.

سالاری گفت:  در بخش تولید واستمرار تولید ۱۱۵ میلیون لیتر تولید روزانه بنزین  داشته ایم که این اقدامات  به همت تلاش همکاران و ابتکار  شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است به طوری که در تولید کاتالیست به خود کفایی رسیده ایم.

معاون وزیر نفت بیان کرد:  از نظر تجهیزات و قطعات به خودکفایی  ۸۵ تا ۹۰ درصد رسیده ایم.

او افزود: در حوزه فرامنطقه ای و فراسرزمینی هم توانستیم کاتالیست ها را به بنزین تبدیل کنیم و این اقدامات تماما با  استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.

سالاری تاکید کرد:  از ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین ۷۴ میلیون لیتر در قالب استاندارد یورو ۴ بوده و  ۵۵ میلیون لیتر نفت وگاز ما دارای  استاندارد یورو ۴ است .

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی توضیح داد: سال گذشته یک واحد ۹۰ هزار بشکه ای در یکی از پالایشگاه ها  ایجاد کردیم همچنین تمامی تجهیزات پالایشگاه ها که پیش از این آمریکایی بود را به تجهیزات ایرانی تبدیل کردیم که شاخص و استاندارهای آن بالاتر از استاندارد های نرمال است.

او اظهار کرد:  در حوزه جلوگیری از خام فروشی هم اقدامات خوبی صورت گرفت به طوری نفت خام را به تبدیل نفت کوره نکنیم و نفت خام را تبدیل به زنجیره ارزش افزوده  کرده ایم.

سالاری با اشاره به بالا بودن  کیفیت بنزین  هم گفت:  ۱۸.۳ میلیون سواری شخصی داریم و  ۱.۴  میلیون  وانت ۶.۵  میلیون موتور سیکلت  داریم و در پایش هایی که داشتیم شاهد آن هستیم  که نه تنها  وضعیت مصرف سوخت کاهش نیافته  بلکه افزایش داشته است.

او گفت:  در پایش خودرو روند مصرف افزایشی است و باید  بهینه سازی مصرف انرژی داشته ایم و  شرایط مصرف رشد ۱۵تا ۱۶ درصدی داشته است. 

سالاری توضیح داد: ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم که  اندازه ظرفیت  ۲ پالایشگاه است چراکه ظرفیت سوخت یک پالایشگاه حدود ۶.۵ میلیون لیتر است و میزان مصرف سوخت ما دوبرابر این میزان است . با شرایطی که داریم بهینه سازی مصرف سوخت باید   اولویت اصلی ما باشد.

او گفت: تفاوت قیمت نفت گاز  در داخل و خارج بسیار زیاد است به طوری که در  کشور خارج ۴۰ هزار تومان و  داخل ایران ۳۰۰ تومان است .  آنچه از طریق سامانه بررسی کرده ایم  ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر قاچاق گازوئیل  داریم که عدد بسیار  درشتی است.

سالاری افزود: اگر  نوسازی ناوگان صورت گیرد علاوه بر صرفه جویی چشم گیر مصرف سوخت شاهد آثار زیست محیطی بسیار زیادی خواهیم بود‌.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی  بیان کرد : در سال ۱۴۰۰، ۳۲ میلیارد بنزین عرضه کرده ایم در حالی که امسال میزان عرضه بنزین به ۴۲ میلیارد رسیده که رشد ۱۳ درصدی داشته است. 

او گفت:۳۲ جایگاه سیار و سوخت رسان را در ایام اربعین مستقر کردیم و نفت گاز را به میزان کافی تامین کردیم .

وی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان اقدامات بسیار گسترده ای در تامین تجهیزات و قطعات و دستگاه های کارت خوان جایگاه ها انجام شده به طوری که سطح خرابی کارتخوان از ۲۰ تا ۲۵ درصد  به  ۳تا ۴ درصد  رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.