×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نمایشگاه ایران پتروکم با حضور فعال بانک توسعه صادرات ایران در کیش گشایش یافت

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در آیین افتتاحیه این رویداد علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، صنعت پتروشیمی را صنعتی معرفی کرد که کشور را به سمت استقلال هدایت می کند، وی گفت: این صنعت، نخستین مجموعه اقتصادی است که برنامه چشم انداز بیست ساله خود را در دهه هشتاد، تدوین کرد؛ اقدامی که اولین گام در مسیر ملی کردن و داخلی کردن صنعت نفت به شمار می رود.
وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری و تولید دانش فنی در این صنعت، اظهار داشت:در آستانه تدوین برنامه هفتم اقتصادی و با تاکید مقام رهبری، باید به هدف تدوین شده برای هفت تا هشت مگاپروژه در این حوزه برسیم.
آقامحمدی با پر اهمیت خواندن نیروی انسانی، گفت: تربیت نیروی متخصص برای تشکیل شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است، امیدوارم صنعت پتروشیمی اولین صنعتی باشد که ازدانش‌بنیان کردن شرکت‌های بزرگ و زنجیره‌ای کردن تولید در تمام ابعاد حمایت کند.
آقا محمدی، موقعیت ایران در برنامه هفتم توسعه را فرصت مناسبی برای رشد اقتصادی دو برابر برنامه یعنی ۱۶ درصد، دانست و تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد دریامحور یکی از سیاست‌های ابلاغی است و هیچ فرصتی پربازده‌تر از توسعه اقتصاد دریامحور در سال‌های آتی نخواهد بود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز با بیان اینکه ارزش بسته‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد به بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده، گفت: بخش عمده ای از این سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی و صنایع وابسته به آن است.

حجت الله عبدالملکی صنعت پتروشیمی را موتور محرک اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: صنایع پتروشیمی طی دولت سیزدهم در مناطق آزاد رشد قابل توجهی دارند.

دبیرکل شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری نیز با ارایه مقاله ای با عنوان « پیچیدگی اقتصادی» به تشریح سیاست های برنامه هفتم، با اولویت پیشرفت اقتصادی توام با عدالت پرداخت.

صادقی اظهار داشت: در اینده نزدیک، خام فروشی در حوزه معدن و حامل های انرژی هیچ گونه ارزش افزوده نخواهد داشت و کشورها چاره ای جز حرکت به سمت توسعه یافتگی در عرصه ارزش افزوده نخواهند داشت.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز در این برنامه گفت: خلیح فارس یک شرکت بین‌المللی است و در حال حاضر از رتبه‌ی۳۷ به رتبه‌ی ۲۷ در بین ۱۰۰ شرکت برتر جهان رسیده است و ۱۰ پله رشد داشته و ارزش خرید و فروش در این هلدینگ از ابندای سال تاکنون، ۱۶/۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
عسگری با بیان اینکه لازم است به سمت اکوسیستم یا زیست‌بوم حرکت کنیم ، بیان کرد: همه‌ی عوامل مختلف تاثیرگذار باید در کنار هم جمع شوند، حضور فعال داشته‌ باشند و هم افزایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما به عنوان بخش خصوصی افتخار می‌کنیم که بین خودمان تعامل و سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا این زیست بوم را ایجاد کنیم.

عسگری ادامه داد: برنامه ریزی برای صد میلیارد دلار فروش هدفی قابل دسترس است. پتروشیمی باید بتواند کشور را از ارز بی‌نیاز کند.
وی به ایجاد یک نمایشگاه برای نشان دادن کارهای گذشته و افق پیش روی پتروشیمی اشاره کرد و از ایده‌پردازان در راه اندازی این نمایشگاه کمک خواست. بخش خصوصی می‌تواند در پایین دست فعال شود امیدواریم بخش خصوصی در بخش پایین دستی ورود پررنگی داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.