×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نوسازی ۹۳۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده در سال گذشته

مرتضی ضامنی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته هدفگذاری شده بود ۱۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود که از این تعداد نوسازی ۹ و ۳۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده محقق شد.

وی ادامه داد: در فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی خودروهای تحویلی شامل سمند و پژو ۴۰۵  بود در سال ۱۴۰۱ با توجه به اینکه دو خودروی قبلی از مدار تولید خارج شده اند به طور قطع خودروهای جدیدی را جایگزین و به ناوگان تاکسیرانی اضافه خواهیم کرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت :یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو است زیرا رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند و نیاز است که از تسهیلات بانکی در این زمینه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که رانندگان تاکسی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و توان پرداخت قیمت بالای خودرو در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی را ندارند با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از اقشار آسیب پذیر، از مسوولان درخواست می‌شود در چارچوب تکالیف قانونی تعریف شده و با نگاه ویژه در حمایت از زحمتکشان عرصه حمل و نقل شهری نسبت به پیش بینی سیاست های حمایتی در این بخش اقدام کنند.

وی اعلام کرد: در راستای تحقق قانون هوای پاک و تبصره ماده ۸این قانون باید تسهیلات ارزان قیمت به رانندگان تاکسی در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعطا شود زیرا رانندگان توان پرداخت قیمت بالای خودرو را ندارند و در عین حال ناوگان تاکسیرانی هم پیر و فرسوده است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشورگفت: در سال ۱۴۰۱ با توجه به اینکه دو خودروی قبلی از مدار تولید خارج شده اند خودروهای جدیدی را جایگزین و به ناوگان تاکسیرانی اضافه خواهیم کرد و  امیدواریم در سال جدید بتوانیم ثبات قیمتی را در حوزه خودرو داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری را انجام دهیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با سن فرسودگی تاکسی‌ها افزود: در گذشته سن فرسودگی خودرو ۱۰ سال بوده ولی بر اساس مصوبه جدید، خودروی که نتواند دو بار متوالی معاینه فنی بگیرد، فرسوده محسوب می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.