×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نیروگاه چهارم پالایشگاه آبادان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از شرکت پالایش نفت آبادان، کریم افشاری افزود: در گام نخست پروژه احداث نیروگاه چهارم، یک مولد گازی CGT 700 با ظرفیت اسمی ۳۰ مگاوات و ظرفیت عملیاتی ۲۵ مگاوات وارد مدار تولید انرژی خواهد شد که تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.

وی با یادآور شدن اینکه فاز ۲ پالایشگاه آبادان پس از تکمیل به ۱۵۰ مگاوات برق نیاز دارد که هم‌اکنون ۶۰ مگاوات آن تأمین می‌شود، بیان کرد: برای تأمین برق فاز ۲ پالایشگاه پس از تکمیل بخش دوم آن، قرار است به‌صورت هم‌زمان فاز ۲ احداث نیروگاه نیز با نصب مولد برق ۳۰ مگاواتی آغاز شود.

رئیس سرویس آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه مرحله نهایی احداث نیروگاه چهارم و راه‌اندازی یک واحد ۳۵ مگاواتی، هنوز در مرحله مطالعاتی قرار دارد، مدت اجرای پروژه را پنج سال و چشم‌انداز آن را سال ۱۴۰۵ اعلام کرد.

به گزارش شانا، بخش نخست گام دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱، هم‌زمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان چهار گام دارد که گام دوم آن از سال ۹۶ با امضای قراردادی با مشارکت کنسرسیومی متشکل از یک شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی وارد مرحله عملیاتی شد و در بخش دوم نیز کیفیت محصولات تولیدی افزوده خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.