×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
واعظی: کمیسیون تلفیق شاکله بودجه را به هم زده بود

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره رد گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: مساله لایحه بودجه امسال با سال‌های گذشته متفاوت بود زیرا از همان روز اول در ۱۳ و ۱۴ آذر که لایحه بودجه را تقدیم کردیم، یک کار تبلیغاتی گسترده برای بودجه شروع شد.

 وی اضافه کرد: گزارشی را چند روز پیش دفتر ما تهیه کرده بود توییت‌ها، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایی که برای بودجه کردند قابل مقایسه با بودجه‌های سال‌های قبل نبوده است.

وی عنوان کرد: بودجه یک کار کارشناسی است که باید متخصصین بررسی کنند و هیچ احتیاجی نیست قبل از تصمیم‌گیری آنقدر تهمت بزنند و بگویند بودجه باعث فروپاشی تنظیم شده و اینکه هر کسی از زاویه دید سیاسی خود به بودجه نگاه کند.

 رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: ما بارها اعلام کردیم موضوع بودجه با توجه به اینکه بر زندگی مردم و تجار ارتباط دارد خواهش کردیم تا قبل از تصمیم‌گیری این قدر کار تبلیغاتی و روانی روی آن انجام نشود به آن توجه نمی شود آنچه انجام شد در ارتباط با کالهای اساسی  نظر دولت این است ارز ۴۲۰۰ تومان را ادامه دهد تا وقتی که فضای جامعه مناسبت و فضای بین المللی مقداری بهتر شد آرام‌ آرام بردارد تا شوک قیمتی وارد نشود

 واعظی اضافه کرد: تصمیمی که در تلفیق گرفتند و خیلی روی آن مانور داند این است که همه را برمی‌دارند وقتی این حجم عظیم که خریداری شده و در انبارها و فروشگاه‌ها هست. طبیعی است وقتی اعلام می‌کنید قرار است با برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز بالاتر وارد شود نتیجه ‌آن منجر به هجوم به فروشگاه‌ها و احتکار می‌شود و ما اینها را مناسب نمی‌دانستیم به تذکرات توجه نشد تا اینکه کلا رد شد.

 وی گفت: ‌آنچه دیروز اتفاق افتاد باید از مجلس تشکر کنیم به دلیل اینکه کمیسیون تلفیق شاکله بودجه را به هم زده بود، بر خلاف ادعاهایی که می‌کرد که نباید بودجه رانتی شود خودشان واردات ماشین لوکس را از مناطق آزاد ،آزاد کردند این خودش رانت است مالیات‌ها و  عوارضی ببندیم که ‌قابل وصول نباشد و برای فراورده رقمی بگذاریم که وزیر می‌گوید امکان تحقق ندارد درست نیست.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: بودجه‌ای که بسته شد را حدود  ۱۳۰-۱۴۰هزار میلیارد تومان افزایش دادند در صورتی که روز اول می‌گفتند این بودجه خیلی نسبت به سال گذشته بالا بسته شده است و بودجه بالای هزار هزار بستند. در صورتی که در ابتدا می‌گفتند این بودجه‌ای که داده شده زیاد است.

واعظی افزود: از طرفی دیگر هزینه‌هایی را اعلام کردند که حتماً باید دولت بدهد و خیلی برای دولت مشکل بود و اگر همان چیزی که در کمیسیون تلفیق آمده بود و در مجلس اصلاح نمی‌شد اجرای آن مشکل بود دولت هم با آن مخالف بود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه روز گذشته مجلس مخالفت کرد البته من فکر می‌کنم آن چیزی که مجلس رای داد به پیشنهاداتی بود که کمیسیون تلفیق آورده بود و باید به کمیسیون تلفیق برگردد و کمیسیون تلفیق آن را اصلاح کند. این در اواخر سال ۹۷ برای بودجه سال ۹۸ هم انجام شد و بر اساس همین آیین نامه داخلی مجلس رییس مجلس به کمیسیون تلفیق برگرداند.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: مسئله بودجه مسئله مردم، مسئله تولیدکنندگان و تاجران ما و زندگی آنهاست بنابر این بنای ما بر این است که بتوانیم با مجلس برای بستن یک بودجه خوب به شرطی که بودجه قابل اجرا باشد، تعامل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.