×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
واعظ آشتیانی: فدراسیون فوتبال، رییس مدبر می‌خواهد

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره انتخابات روز ۱۰ اسفند فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: معتقدم با شرایط موجود هیچ اتفاق خاصی در فدراسیون فوتبال رخ نمی دهد. شرایط بدی که الان در فوتبال ما حاکم است ماحصل عملکرد برخی از همین افراد حاضر به عنوان نامزد است و بعضی دیگر هم که نوع مدیریتشان را نشان داده اند. به نظرم در ادامه همچنان شاهد روزمرگی و بهانه جویی های مختلف خواهیم بود.

وی ادامه داد: ای کاش منهای فرم‌هایی که کاندیداهای ریاست پر می‌کنند یک فرم به آنها داده می شد که با اطلاع کامل از شرایط فوتبال جلو آمدند و فردا اگر انتخاب شدند نگویند پول و امکانات نبود و من خرابه تحویل گرفتم. اگر اینطور باشد دیگر کسی نمی تواند بهانه جویی کند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا به نظرش برای ریاست فدراسیون فوتبال بهتر است یک مدیر فوتبالی و کارنامه دار روی کار بیاید؟ گفت: اتفاقا افرادی بودند که هم فوتبالی بودند و هم تحصیل کرده اما وارد معقوله انتخابات نشدند. مسئله مهم این است، کسی که به‌عنوان رییس فدراسیون انتخاب می‌شود باید با ارگان‌های مختلف ارتباط خوبی داشته باشد تا بتواند کار فدراسیون را انجام بدهد.

واعظ آشتیانی افزود: یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که رییس فدراسیون باید داشته باشد این است که توان مدیریت هزینه را داشته باشد. ممکن است یک نفر رییس شود و کلی پول هم زیر دستش باشد اما نتواند این مسئله را مدیریت بکند. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که پشت یک رییس فدراسیون باید هیات رئیسه قوی وجود داشته باشد تا بتواند کارایی رییس را چندین برابر کند. از بین نفراتی که نامزد شده‌اند، کسانی هستند که چنین ویژگی دارند و بسیار کاربلد هستند اما برخی دیگر هم به درد این کار نمی‌خورند. در کل چیدمان هیات رئیسه برای موفقیت یک مدیر در فدراسیون فوتبال بسیار مهم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس فدراسیون فوتبال باید بتواند غیر از امور فوتبال با روسای قوای سه گانه هم ارتباط خوبی داشته باشد یا خیر؟ تاکید کرد: این مسئله باید وجود داشته باشد و به آن دیپلماسی ورزشی می گویند. رییس فدراسیون باید چنین توانایی داشته باشد تا بتواند اهدافش را پیش ببرد. مثلا سر همین داستان حق پخش تلویزیونی فدراسیون دنبال حق و پخش است و صدا و سیما هم به درستی می گوید که نمی تواند در ورزش حرفه‌ای پولی بدهد چون قانون است مگر این که دولت و مجلس یک ردیف بودجه مشخصی را در مورد این مسئله اعلام کنند. رییس فدراسیون اگر ارتباط خوبی با دولت و مجلس داشته باشد می‌تواند این دو قوا را مجاب کند که داستان حق پخش تلویزیونی حل شود. در کل رییس فدراسیون باید یک فرد مدبر باشد تا بتواند هم کارهای فوتبالی را انجام بدهد و هم با لابی‌ها و روابطش دیپلماسی ورزشی را به بهترین شکل پیش ببرد.  

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در خصوص حضور علی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به عنوان یک کاندیدای کاملا فوتبالی گفت: کریمی به عنوان یک شخص کاملا فوتبالی به این انتخابات آمده اما مسئله سابقه مدیریتی، تجربه، آشنایی با دیپلماسی ورزشی و مسائل دیگر هم مطرح است. اینکه یک نفر فقط یک فاکتور را به صورت کامل داشته باشد نمی‌تواند فدراسیون را اداره کند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر عضو مجمع فدراسیون فوتبال بود و حق رای داشت به مدیران فعلی فدراسیون برای حضور دوباره رای می‌داد یا خیر؟ عنوان کرد: اصلا چنین کاری نمی کردم. البته به انتخاب مجمع پشت نمی‌کردم اما رای خودم را بر اساس شایسته سالاری می دادم و هر کسی را که شایسته بود انتخاب می‌کردم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.