×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
واکاوی کنارگذاشتن تیم فوتبال بانوان فارس از لیگ برتر و فرصت پیش‌رو

رقابت های این فصل لیگ برتر بانوان در حالی آغاز می شود که بسیاری  از فوتبالیست های مطرح استان فارس به دلیل نبود حامی مالی، راهی تیم های دیگر کشور شدند و بر این باور هستند در صورتی که حمایت می شدند برای تیم شهرشان بازی می کردند.
هم اینک ۱۲ بازیکن از فارس در دیگر تیم های کشور شرکت دارند در صورتی که می توانستند برای استان خود افتخار کسب کنند اما کوچ را به آنچه بدقولی تعبیر شد ترجیح دادند.
همه ساله شاهد تعطیل شدن و خروج تیم های زیادی از فارس از چرخه لیگ های حرفه ای کشور هستیم که دلیل آن فراهم نشدن زیر ساخت ها برای بخش خصوصی ارزیابی شده است.
بر اساس آمار در  سال ۸۷ بیش از ۱۲۰ تیم  از فارس در لیگ برتر رشته های مختلف حضور داشتند اما هم اینک تعداد آنها بسیار محدود شده و کمتر از ۵۰ تیم در رده بانوان و آقایان فعال هستند که اگر روند عدم حمایت ادامه یابد سال به سال  شاهد ریزش دیگر تیم ها خواهیم بود.
بخش خصوصی انتظار دارد که تسهیلات دولتی بگیرد اما اداره کل ورزش و جوانان فارس به دلیل قانون عدم کمک به تیم های حرفه ای، نمی تواند تیم های فارس را حمایت کند و قانونگذار دست این دستگاه دولتی را بسته است.

بانوان ورزشکار فارس از شهرداری و شورای شهر شیراز خواستار حمایت شدند

انتظار ورزشکاران از شهرداری شیراز و شورای شهر
بانوان ورزشکار استان فارس می پرسند چرا شهرداری های مختلف کشور از تیم های فوتبال شهرشان مانند شهرداری بم که هفت دوره قهرمان شده و همچنین شهرداری سیرجان حمایت می کنند اما حمایت از تیم های شیرازی را این دو نهاد  مستند به محدودیت قانونی کرده اند؟ آیا قانون فقط برای تیم های شیرازی در این کلان شهر باید اجرا شود؟
این ورزشکاران می گویند باید این ابهام ها بر طرف شود.
باشگاه زاگرس شیراز دو سالی است که تیم فوتبال بانوان را تحت پوشش داشته است و بنا به گفته قائم مقام این باشگاه قرار بوده شهرداری شیراز نیز از این تیم در فصل جدید حمایت کند اما در آخرین لحظه به دلیل منع قانونی منصرف شد.
همچنین سرمایه گذار باشگاه زاگرس هم اعلام کرده دیگر توان تیمداری ندارم زیرا  وعده ها محقق نشده ، دستم خالی است دیگر قادر نیستم از خرج زن و فرزندم هزینه فوتبال کنم.
با وجود اینکه نماینده تیم زاگرس  در مراسم قرعه کشی شرکت داشت و قرار بود مدارک بازیکنان را به فدراسیون در موعد مقرر  ارسال کند اما  این امر محقق نشد و برای همین نیز از لیگ کنار گذاشته شدند اگر چه تا شنبه هشتم آذرماه فرصت دارند اسامی بازیکنان را به فدراسیون اعلام کنند.
تکاپوی هیات فوتبال فارس ، اداره کل ورزش و جوانان این استان و دست اندرکاران تیم زاگرس برای از دست ندادن آخرین فرصت شروع شده است و باید بینیم بانوان فوتبالیست استان فارس که در این شرایط کرونایی هیچ تفریحی ندارند آیا کسی پیدا می شود دست آنها را بگیرد تا سهمیه فارس حفظ شود؟
شنبه هشتم آذرماه آخرین فرصت برای نماینده فارس است در صورتی که مسابقات لیگ برتر بانوان از هفتم آذر ماه ۹۹  آغاز می شود اما یک فرصت طلایی نصیب بانوان فوتبالیست فارس شده است باید منتظر ماند و دید تبدیل به گل می شود یا خیر.

قائم مقام باشگاه زاگرس : باید از ضرب الاجل فدراسیون استفاده کنیم 

قائم مقام باشگاه زاگرس شیراز : باید از ضرب الاجل فدراسیون استفاده کنیم
قائم مقام باشگاه زاگرس شیراز با بیان اینکه باید از ضرب الاجلی که فدراسیون در اختیار ما گذاشته است نهایت بهره را ببریم به ایرنا گفت: فدراسیون فرصت های زیادی داده است اما مشکلات مالی موجب شده است به تکاپو بیفتیم تا سهمیه از بین نرود.
امیر مقیمی ادامه داد: قاسم فصحت مدیر عامل باشگاه اعلام کرده است دیگر توان پرداخت هزینه های سنگین  تیمداری را ندارم و دیگر نمی توانم از حق همسر و فرزندانم بگذرم.
وی ادامه داد : به امید آن بودیم که شهرداری به ما کمک کند اما به دلیل منع قانونی منصرف شدند با این حال حیدر اسکندرپور شهردار شیراز گفته است می توانم هزینه خوابگاه ، زمین چمن، هزینه غذا و اتوبوس داخل شهر تامین کنم.
مقیمی بیان داشت: قرار بود همراه اول نیز اسپانسر تیم شود اما این اتفاق نیفتاد برای همین تا آخرین لحظه صبر و با وجود اینکه در مراسم قرعه کشی شرکت کرده بودیم ،نتوانستیم با بازیکنان تیم قرارداد ببندیم.
وی گفت : شورای سهر شیراز گفته است مبلغ ۱۰۰ میلیون  تومان کمک می کنم اما تنها مشکل ما ۲۰ درصد قرارداد بازیکنان و هزینه های سفر بیرون از استان است که هزینه زیادی دارد.
قائم مقام باشگاه زاگرس با اشاره به اینکه با توجه به بیماری کرونا، هر دو هفته باید بازیکنان تست بدهند، افزود :  هزینه تست هر بازیکن ۲۵۰ هزار تومان می شود که این هم شخصی متقبل کرده است که این هزینه را که هر بار حدود پنج میلیون تومان می شود، کمک کندضمن اینکه هزینه لباس هم شخص دیگری متقبل شده است.
مقیمی گفت: ۶ نفر از بازیکنان تیم فارس که صبر کرده بودند تکلیف تیم مشخص شود، وضعیت محقق نشد و راهی بوشهر شدند ولی با این حال می توانم رایزنی کنیم که قرارداد خود را فسخ کنند در صورتی که حمایت شویم و هزینه سفر و قرارداد بازیکنان تامین شود ولی با آنها قرارداد نبندیم، نمی توانیم در لیگ شرکت کنیم.

استاندار فارس کمک کند 

استاندار فارس کمک کند
وی افزود: در این شرایط حساس همه باید کمک کنند و از استاندار فارس می خواهیم به این مسئله مهم برای بانوان اقدام کند تا تنها سهمیه لیگ برتری فوتبال بانوان فارس از بین نرود و نیاز به یک عزم ملی در استان داریم.
مقیمی گفت : بازیکنان استان فارس حق دارند که تیم شهرشان را ترک می کنند زیرا استان های دیگر تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای یک فصل قرار داد می بندند با این وجود حاضرند با مبلغ کمتری در شهر خودشان بازی کنند زیرا  آنها به تیم شهرشان تعصب دارند ضمن اینکه ما هم باید به فکر آنها باشیم.

معاون توسعه ورزش بانوان فارس : قانونگذار اجازه نمی دهد به بخش خصوصی کمک کنیم
معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با اظهار تاسف از حذف تیم فارس از لیگ برتر به خبرنگار ایرنا گفت: قانون گذار اجازه نمی دهد به تیم های بخش خصوصی کمک کنیم با این حال می کوشیم تا این مشکل نیز با کمک مسولان استان حل شود.
فریبا خالدی ادامه داد : با قائم مقام باشگاه زاگرس و مسوول ورزش شهرداری صحبت کردم قرار بود این نهاد کمک کمک کند اما این اتفاق نیفتاده است.
معاون توسعه ورزش بانوان اظهار داشت تا آنجا که می توانستیم در سال های گذشته هم از نظر مالی و هم از نظر معنوی به تیم فوتبال بانوان کمک کردیم  اما هم اینک دستمان بسته شده است.
وی بیان کرد : اعتباری که از سوی وزارت ورزش و جوانان به بانوان اختصاص یافته است شناسه دار است و مشخص شده که باید در کجا هزینه کنیم.  

نایب رییس هیات فوتبال : حامی مالی پیدا کرده بودیم
نایب رییس هیات فوتبال فارس هم به خبرنگار ایرنا گفت : حامی مالی پیدا کرده بودیم تا تیم به آنها واگذار شود اما قائم مقام باشگاه زاگرس اعلام کرد قرار است شهرداری کمک کند و ما نیز خیالمان راحت شد اما دستمان را در حنا گذاشتند.
خاتون طهمورثی ادامه داد: تمام مکاتبات فدراسیون فوتبال را برای باشگاه زاگرس ارسال و چندین بار هم با آنها جلسه بر گزار کردیم و گفتند مشکلی از بابت حامی مالی نداریم که این امر اتفاق نیفتاد و با این حال فدراسیون چندین بار فرصت داد منتهی استفاده نکردند اگر چه باز هم تا شنبه هشتم آذرماه فرصت داده اند.

مهاجم تیم زاگرس : بسیاری از بازیکنان به دلیل مشکلات مالی شیراز را ترک کردند

مهاجم تیم فوتبال زاگرس : بسیاری از بازیکنان به دلیل مشکلات مالی شیراز را ترک کردند
مهاجم تیم فوتبال زاگرس با انتقاد از شهرداری و شورای شهر شیراز به ایرنا گفت : فصل گذشته مشکلات زیادی از بابت مالی داشتیم برای همین بسیاری از بازیکنان  خوب فارس مجبور به ترک شهرشان شیراز شدند.
غزال محمدی ادامه داد: قرار  بود شهرداری و اداره کل کمک کنند منتهی بین مسولان باشگاه و اداره کل به مشکل برخورد کرد و پول ها پرداخت نشد.
وی اضافه کرد: با وجود پیشنهادهایی که داشتم اما هنوز با هیچ تیمی قرارداد نبسته ام و دوست دارم در صورتی که حق و حقوق ما پرداخت شود برای شهرم بازی کنم.
محمدی بیان داشت:  تمام بازیکنان خوب ما جدا شده اند زیرا مبلغ قرارداد بالا رفته است ضمن اینکه من برای نیم فصل گذشته مبلغ ۲۵ میلیون تومان پیشنهاد دادم که موافقت نشد این در حالی است که تیم های دیگر چندین برابر پول می دهند اما دوست دارم در شهرم بازی کنم.
وی گفت: فصل گذشته با وجود اینکه مصدوم بودیم با جان و دل بازی کردیم و توانستیم تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم ضمن اینکه مبلغ کل قرارداد من هنوز پرداخت نشده است، قدر ندانستند اگرچه اولویت با تیم شهرم است منتهی مبلغی به من پیشنهاد کردند که هزینه کرایه و پول بنزین هم نمی شد.
این فوتبالیست افزود : باید ما با مکمل های ورزشی بازی کنیم که ۶ میلیون تومان پول آن می شود، ضمن اینکه  باید حامی مالی بیاید که قدرت نگهداری ۱۰ بازیکن خوب را داشته باشد و گرنه با بازیکنان جوان و متوسط باید فقط برای بقا بازی کنیم.
وی گفت: باید با تیم شهر هایی در لیگ برتر بازی کنیم که با شیراز مسافت زیادی دارد و باید با هواپیما برویم که بازیکنان خسته نشوند، من مجبور بودم با هزینه شخصی بلیت تهیه کنم ، ضمن اینکه دوست دارند تیم شیراز در جدول باشد و برایشان فرق نمی کند در چه رده ای قرار گیریم.

نباید زنگ تفریح تیم ها شویم
محمدی بیان کرد: هم اینک بلاتکلیف هستیم و بستن اینگونه تیم ها با این فرصت کم فایده ندارد،  جوانگرایی زمان خاصی دارد ، باید در کنار آنها چندین بازیکن با تجربه باشند و اگر قرار باشد زنگ تفریح حریفان شویم و دروازه ما گلباران شود بهتر است شرکت نکنیم.

مسوول سازمان لیگ فدراسیون : باز هم به فوتبال بانوان فارس فرصت می دهیم
مسوول برگزاری مسابقات بانوان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال هم به ایرنا گفت : با توجه به اینکه حدود یک ماه پیش قرعه کشی کردیم و نماینده باشگاه زاگرس شیراز هم حضور داشت مقرر شد تمام تیم ها مدارک قرارداد بازیکنان خود  را تا بیست و هفتم آبانماه ۹۹ ارسال کنند و کتبا هم به تیم ها نامه زدیم.
گلاره ناظمی ادامه داد: طبق آیین نامه تیم ها موظف هستند ۲هفته پیش از شروع مسابقات فهرست حداقل ۱۴ بازیکن را به فدراسیون ارسال کنند و هر بار هم با قائم مقام باشگاه زاگرس تماس می گرفتیم اعلام می کردند شرکت خواهیم کرد و مدارک هم می فرستیم اما این امر محقق نشد.
وی اضافه کرد :با این وجود پنج روز مانده به شروع مسابقات باز هم تماس گرفتیم که جواب ندادند و باید در صورتی که نمی خواستند شرکت کنند هیات فوتبال فارس را در جریان می گذاشتند.

فرصت طلایی برای تیم فوتبال بانوان زاگرس
مسوول سازمان لیگ با اشاره به اینکه با رایزنی غلامعلی هنرپیشه رییس هیات فوتبال فارس یک فرصت طلایی دیگر به این تیم دادیم، افزود: با وجود اینکه مسابقات از هفتم آذرماه آغاز می شود اما به تیم زاگرس فرصت دادیم تا شنبه هشتم آذرماه مدارک خود را به فدراسیون ارسال کند در غیر این صورت نماینده فارس به دسته یک سقوط خواهد کرد.
شهرداری بم ، سپاهان اصفهان، هیات فوتبال البرز، ذوب آهن اصفهان، همیاری آذربایجان غربی در گروه اول مسابقات لیگ برتر بانوان قرار دارند ، همچین  تیم های وچان کردستان، شهرداری سیرجان، ملوان بندرانزلی، پالایش گاز ایلام و نماینده بوشهر هم در گروه دوم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

فرصت طلایی برای تیم فوتبال بانوان زاگرس شیراز 

گزارش : حمیدرضا خلیقی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.