×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پتاس تجلی سیاست‌گذاری صحیح در استفاده از توانمندی بخش خصوصی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مجتمع پتاس خوروبیابانک، سید حسین شهامی مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک گفت: در سال گذشته موفق شدیم به ظرفیت اسمی کارخانه پتاس دست یابیم.

وی افزود: ظرفیت اسمی کارخانه فرآوری پتاس با اقدامات گسترده در زیرساخت‌های تولید، افزایش راندمان، نصب تجهیزات جدید، توسعه استخرهای تبخیر خورشیدی و ایستگاه پمپاژ، همت و تلاش شبانه‌روزی کارگران و مهندسین بومی از ۵۰ هزار تن در سال عبور و تولید سال جاری به فراتر از ۵۰ هزار تن رسیده است.

شهامی ادامه داد: این دستاورد مهم از جمله ثمرات اجرای صحیح سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و با توجه به این قانون و نیز بند ت ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به منظور استفاده از توانمندی بخش خصوصی، راهبری و سرمایه‌گذاری مجتمع پتاس خوروبیابانک را ضمن حفظ مالکیت ۱۰۰ درصدی دولت با یک برنامه زمان‌بندی عملیاتی و دقیق جهت افزایش ظرفیت تولید همگام با افزایش ظرفیت استخراج ماده معدنی و همچنین هدف‌گذاری جهت توسعه ارزش‌افزوده، به بخش خصوصی محول کرده است.

مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک تصریح کرد: میزان تولید کلرید پتاسیم در این مجتمع از زمان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، طی یک برنامه جامع و مدون ابلاغی از ۱۶ هزار تن در سال آغاز و با رفع موانع و مشکلات و اقدامات توسعه‌ای بخش خصوصی به صورت پلکانی افزایش یافته و در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به دستاوردی بزرگ دست یافت.

وی تاکید کرد: مطابق با این برنامه، دستاورد تولید ۱۰۰ هزار تن پتاس در سال در افق ۱۴۰۶ محقق خواهد شد. 

شهامی در پایان خاطرنشان کرد: به همین منظور در حال حاضر توسعه استخرهای تبخیر خورشیدی جدید، احداث خط لوله انتقال، ایستگاه پمپاژ، توسعه معدن و دیگر پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.