×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پرتقال و نارنگی مورد نیاز شب عید تامین است

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «زهرا جلیلی‌مقدم» با بیان اینکه از این میزان تولید سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن پرتقال و نزدیک به ۸۴۰  هزار تن نارنگی در کشور برآورد شده است، افزود: برای توزیع میوه شب عید، اقدامات لازم توسط معاونت بازرگانی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در دست اقدام است.

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: از رقم پرتقال تولیدی کشور، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن رقم «ناول» از باغات مازندران و نزدیک به ۵۵۰ هزار تن از رقم «والنسیا» است.

وی، میزان تولید پرتقال در استان مازندران در سال جاری را حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن پیش بینی کرد و اظهار داشت: متوسط عملکرد کشوری باغات پرتقال حدود ۲۰ تن در هکتار است.

جلیلی‌مقدم با اشاره به اینکه سطح کل کشت مرکبات کشور ۳۰۰ هزار هکتار است، گفت: از این سطح، ۱۷۸ هزار هکتار مربوط به باغات پرتقال و ۴۴ هزار هکتار مربوط به باغات نارنگی است.

وی اضافه‌کرد: رقم پرتقال والنسیا اغلب در استان‌های فارس، جنوب کرمان و هرمزگان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود: استان‌های مازندران ۵۰ درصد، جنوب کرمان و فارس هر کدام نزدیک به ۱۲ درصد، گیلان هشت درصد سطح باغات پرتقال کشور را به خود اختصاص داده اند.

جلیلی‌مقدم خاطرنشان‌کرد: سال گذشته نزدیک به ۲۱۵ هزار تن مرکبات از کشور صادر شد که ۱۶۱ هزار تن آن پرتقال بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.