×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پرسپولیس ۳ تراکتور یک؛ ۹۰ دقیقه تا پنجمین قهرمانی متوالی

در یکی از حساس ترین دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتور رفت که این دیدار با برتری سه بر یک شاگردان یحیسی گل‌محمدی به اتمام رسید.

محمدحسین زاهدی‌فرد، علی میرزابیگی، حسین مرادی و علی بای تیم داوری این دیدار را تشکیل می‌دادند.

این در حالی بود که دو تیم حدود یک ماه پیش در سوپرجام باشگاه‌های ایران در همین ورزشگاه به مصاف هم رفته بودند که آن مسابقه با برتری یک بر صفر سرخپوشان همراه بود.

دو تیم در شرایطی پای به این دیدار گذاشتند که پیش از این دیدار پرسپولیس با ۶۱ امتیاز صدرنشین بود و تراکتور با ۴۲ امتیاز در جایگاه چهارم  جدول رده بندی لیگ قرار داشت.

 در دقیقه ۲ حمله پرسپولیسی‌ها از جناح راست با ضربه قیچی زیبای آل کثیر همراه بود که محمدرضا اخباری ضربه او را مهار کرد.

در دقیقه ۸ شوت از راه دور آل کثیر از بالای دروازه تیم میهمان به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۷ پرسپولیسی‌ها یک موقعیت جدی شدند که پاس مغانلو  قبل از اینکه به آل کثیر برسد توسط مدافع تراکتور دور شد.

در دقیقه ۲۸ ضربه سر مغانلو را بار دیگر اخباری مهار کرد.

 در دقیقه ۳۳ شوت سنگین نوراللهی با اختلاف کم از کنار دروازه سرخپوشان به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۷ جدی ترین موقعیت سرخپوشان برای بازکردن دروازه تیم میهمان خلق شد که پاس آل ‌کثیر در دهانه دروازه توسط نوراللهی به بیرون رفت.

بلافاصله تراکتوری‌ها روی یک ضد حمله صاحب موقعیت شدند که ضربه بابایی از بالای دروازه لک به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد شوت راه دور مغانلو را اخباری مهار کرد.

در دقیقه ۴۰ سرخپوشان روی یک ضد حمله صاحب موقعیت شدند که این موضعیت خطای تراکتوری‌ها روی پهلوان همراه بود. شاگردان یحیی پل‌محمدی نزدیک به محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه سنگین کنعانی زادگان به دیوار دفاعی حریف برخورد کرد.

در واپسین دقایق بازی هم شوت کنعانی زادگان با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون فت.

همچنین مغانلو در دقیقه ۲۱ از داور کارت زرد دریافت کرد.

نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

در نیمه دوم یحیی گل‌محمدی سعی داشت با دو تعویض همزمان و آوردن مهدی عبدی و امید عالیشاه به زمین خون تازه‌ای به خط حمله خود تزریق کند.

در این نیمه شاگردان گل‌محمدی خیلی زود تواستند دروازه حریف را توسط بازیکن تازه وارد تهدید کنند اما ضربه عبدی به تیر دروازه تیم میهمان خورد. از طرفی یک دقیقه بعد نورالهی روی پاس ترابی می توانست گلزنی کند که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

با این وجود سرخپوشان خیلی زود در این نیمه غافلگیر شدند و درواره خود را باز شده دیدند. در دقیقه ۵۰ شاگردان فیروز کریمی روی حرکت انفرادی نریمان جهان صاحب موقعیت شدند که ضربه او پس از برخخورد با تیر دروازه به پیمان بابایی رسید که او هم دروازه لک را باز کرد. بابایی در نیم فصل نخست با لباس ماشین سازی به پرسپولیس گلزنی کرده بود.

پس از آن پرسپولیسی‌ها که برای جبران نتیحه تلاش می کردند روی یک ضربه کنرنر تا آستانه باز کردن دروازه میهمان پیش رفتند که ضربه سر کنعانی را اخباری مهار کرد. یک دقیقه بعد ضربه مهدی عبدی توسط رزاق پور روی خط دروازه به بیرون رفت.

سرخپوشان که برای جبران نتیجه تلاش می کردند یک بار هم توسط مغانلو دروازه اخباری را باز کردند اما داور پیش از آن خطای نوراللهی را به روی مدافع ماشین سازی اعلام کرده بود.

با این وجود در دقیقه ۶۴ سرخپوشان موفق شدند توسط مهدی عبدی بازی را به تساوی بکشانند. در این دقیقه روی حمله از جناح چپ و پاس دقیق ترابی در عرض، عبدی با شوتی محکم بازی را به تساوی کشاند.

سه دقیقه پس از آن هم سرخپوشان توانستند گل برتری را به ثمر برساندد. در این دقیقه شوت احمد نوراللهی پس از تغییر مسیر وارد دروازه اخباری شد.

در دقیقه ۷۳ سانتر ترابی از جناح چپ به ضربه قیچی برگردان زیبای شهریار مغانلو همراه بود که این ضربه با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۲ سرخپوشان صاحب یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه تراکتور شدند که ضربه زیبای عالیشاه را اخباری مهر کرد و در برگشت نیز ضربه سر مهدی عبدی راهی به دروازه تیم میهمان نداشت.

در دقیقه ۹۳ سرخپوشان روی حرکت زیبای عبدی گل سوم را نیز وارد دروازه میهمان کردند.

با برتری در این دیدار پرسپولیس ۶۴ امتیازی شد و جایگاهش را در صدر جدول مستحکم تر کرد. تراکتور ۴۲ امتیازی هم ماند.

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، مهدی شیری، فرشاد فرجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، وحید امیری، مهدی ترابی، شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر.

ترکیب تراکتور:

محمدرضا اخباری، سیدابوالفضل رزاق‌پور، اکبر ایمانی، مهدی تیکدری‌نژاد، میثم تیموری، محمد عباس‌زاده، سعید واسعی، سعید ایران‌خواه، سامان نریمان جهان، پیمان بابایی و بهزاد سلامی.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.