×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
کتاب سال فولاد اکسین خوزستان ؛ مستندنگاری، گامی در مسیر تعالی

شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت فولاد منطقه، همواره با نگاهی خاص و راهبردی به مقوله مستندنگاری عملکردهای تولیدی شرکت در فرمت یک کتاب بر اساس استانداردهای بین‌المللی، گام مهمی برای رشد و تعالی این مجموعه در چشم‌انداز آِینده به وجود آورده است.

امروزه تدوین استراتژی سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مختلف صنعتی و معدنی بر اساس نیاز‌های جامعه صنعتی معاصر شکل می‌گیرد. ترسیم نیازهای اساسی برای رسیدن به یک چشم‌انداز امن و موفقیت‌آمیز که می‌تواند سازوکار سازمان‌ها و نهادهای متعدد را در عرصه بین‌المللی ارتقا بخشد، همواره مد نظر مدیران ارشد و استراتژیست‌های شرکت‌های صنعتی است. 

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سازمان‌ها و نهادهای متولی در عرصه صنعت، نگاه به‌روز و رو به جلو در راستای تحقق اهداف راهبردی است. این نوع نگاه با پیروی از استانداردهای بین‌المللی، می‌تواند علاوه بر بهبود فرایندها و ارتقای استراتژی تولید، پیش‌زمینه‌ای برای توسعه صنایع در یک نگاه دوربُرد باشد. از جمله نگاه‌های خاص می‌توان به ثبت و ضبط تاریخچه تولیدی، فنی و استراتژیک شرکت‌ها و سازمان‌ها اشاره کرد. به طوری که هر یک از سازمان‌ها برای تبیین استراتژی تولید بر اساس نیاز جامعه معاصر، نگاهی ویژه به ابتدا، میانه و پایان فرایندهای سالانه رشد و تعالی سازمانی دارند.

سنجش فرایندها برای دستیابی به ارزیابی دقیق از عملکرد سازمان‌ها ، از دیگر موارد مورد بررسی در شیوه برنامه‌ریزی برای تبیین استراتژی سازمان‌ها است. ثبت، ضبط و سنجش فرایندها در طول و عرض ساختارمند یک سازمان به ویژه بر پایه مبانی علمی، فنی و استاندارد، همواره می‌تواند تضمین‌کننده رشد و تعالی سازمان‌ها به شمار آید. اگر سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های صنعتی، تبیین استراتژی تولید را در ابتدای سال به عنوان یک مهم درنظر می‌گیرند، سنجش و ارزیابی تبیین استراتژی در پایان همان سال هم ضرورتی غیرقابل کتمان است. شرکت‌ها موظف هستند برای ارزیابی فرایندها، همه دستاوردها، چالش‌ها و عملکرد پرسنل واحدهای زیرمجموعه را به عنوان یک سند مکتوب، ثبت و ضبط نمایند. دستیابی به چنین مکتوباتی می‌تواند علاوه بر تسهیل روند ارزیابی، گنجینه‌ و میراث شگرفی از تاریخچه سازمان‌ها در اختیار آیندگان قرار دهد. 

میراثی گرانبها در طاقچه یک کتاب

بسیاری از استراتژیست‌های بین‌المللی معتقد هستند که سازمان‌ها در صورتی می‌توانند روند رو به رشد خود را در چشم‌انداز آینده حفظ کنند، که نگاهی ویژه به فرایندهای طی شده در گذشته بی‌اندازند. علت اهمیت این موضوع برمی‌گردد به تاریخچه‌ای که می‌تواند نحوه مواجهه مدیران و پرسنل یک مجموعه صنعتی را نسبت به پدیده‌های صنعتی جدید ترسیم نماید. آنچه که استراتژیست‌ها به آن معتقد هستند، این است که فرایند رشد در مجموعه‌های صنعتی بدون توجه به گذشته، الکن باقی می‌ماند. عملکرد سازمان‌ها در گذشته از نگاه استراتژیست‌های صنعتی به عنوان آینه‌ای در برابر آینده است که می‌تواند علاوه بر روشن شدن چراغ تولید در طول یک چشم‌انداز، افزایش سودآوری را برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای خرد و کلان در پی داشته باشد. 

یکی از راه‌های مهم در ترسیم نگاه به آینده، نگاه ویژه به گذشته و مکتوب‌سازی تاریخ شفاهی سازمان‌ها است. برای دستیابی به تاریخ شفاهی سازمان‌ها، علاوه بر ثبت آمار و ارقام تولیدی، ترسیم نگاه مدیران و پرسنل هر مجموعه‌ای به امر تولید، از اهمیت بسیاری برخوردار است. مکتوب‌سازی آمارها و نگاه مدیران می‌تواند ضمن ارزش‌گذاری نسبت به عملکرد واحدها در طول یک سال مالی، جایگاه هر واحد را در طول چشم‌انداز استراتژیک نشانه‌گذاری کند. با روشن شدن چشم‌انداز استراتژیک، ضمن ایجاد شفافیت در مسیر پر پیچ و خم آینده، اشتیاقی مضاف در ابتدای سال نصیب مدیران و پرسنل می‌شود تا به واسطه آن بتوانند شروعی دوباره برای رشد چند برابری عملکردها پدید آورند. 

فولاد اکسین در قاب تاریخچه مکتوب

شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از شرکت‌های راهبردی در زمینه صنایع فولادی ایران و خاورمیانه، همواره با درنظر گرفتن استراتژی‌های نوین و کارآمد، در پی دستیابی به اهداف استراتژیک و مهم است. این شرکت با دارا بودن نیروهای مجرب، جوان و متعهد، در مسیر تولید محصولات با ارزش افزوده بالا به ویژه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گام برمی‌دارد. نگاه مدیریت جوان این شرکت به ضرورت ثبت، ضبط و مکتوب‌سازی عملکردها به ویژه در زمینه فرایندهای تولید، موقعیت منحصربه‌فردی را برای این مجموعه به وجود آورده است.

امروزه شرکت فولاد اکسین خوزستان با نگاهی راهبردی در زمینه تولید محصولات استراتژیک، گام‌های اساسی برای ثبت کارنامه عملکردی خود در طول عملکرد سالانه برداشته است. یکی از موارد مهم در این زمینه، چاپ کتابی با عنوان عملکرد سالانه شرکت فولاد اکسین است که در سال جاری برای دومین‌بار به زیر چاپ می‌رود. چاپ این کتاب یکی از راهبردهای مهم مجموعه مدیریتی اکسین به ویژه مدیریت روابط عمومی به شمار می‌آید. مدیریت روابط عمومی به عنوان متولی ارتباطات داخلی و خارجی شرکت، با پیروی از استانداردهای بین‌المللی در زمینه ثبت فرایندهای عملکردی، برنامه‌ریزی مدون و هدفمندی در این زمینه تبیین کرده است. 

تبیین برنامه‌های راهبردی در مجموعه روابط عمومی شرکت فولاد اکسین به ویژه از طریق چاپ کتاب سال، علاوه بر فراهم‌سازی کارنامه قابل دسترس برای مدیران، می‌تواند چراغ راه آینده را برای مدیران و پرسنل آینده روشن نماید. یکی از راهبردهای مهم روابط عمومی اکسین، ثبت و ضبط عملکرد دوره‌های مختلف در راستای شفاف‌سازی عملکردهای تولید این مجموعه است. ارزش راهبردهای واحد روابط عمومی فولاد اکسین در زمینه چاپ کتاب عملکردی، می‌تواند به تبیین استراتژی تولید و راهبردهای بین‌المللی این شرکت در آینده نزدیک، کمک شایان توجهی نماید. 

یکی از مواردی که مستندنگاری فرایندهای تولید را به ویژه در مجموعه اکسین به عنوان یک ضرورت مهم مطرح می‌کند، نبود اطلاعات کافی در زمینه مکتوب‌سازی عملکردها در طول ۱۳ سال گذشته است. رویه گذشته در زمینه فقدان چاپ کتاب عملکردی جهت ارائه گزارشی مکتوب به مدیران، پرسنل، سهامداران و جامعه فولاد کشور، انگیزه مهمی برای رفتن به سمت چاپ کتاب عملکردهای تولید این شرکت طی سال‌های اخیر به شمار می‌آید. 

ارائه گزارش مکتوب از طریق چاپ کتاب و توزیع آن میان سهامداران و تمام ذی‌نفعان مجموعه فولاد اکسین خوزستان، می‌تواند علاوه بر ایجاد شبکه اشتراکی در راستای تبادل نظر پیرامون بهبود فرایندها، تضمین مهمی برای تبیین سیاست‌گذاری‌های راهبردی مدیران آینده باشد. 

چشم‌انداز مستندنگاری اکسین

آنچه که امروزه به عنوان یک ضرورت غیرقابل کتمان در سازمان‌ها و نهادهای فولادی درنظر گرفته می‌شود، آگاهی از چگونگی مدیریت تولید در شرکت‌های مختلف است. مستندنگاری نحوه مدیریت و عملکردهای سالانه، می‌تواند مسیر تولید، رشد و سودآوری شرکت‌ها را تضمین نماید. شرکت فولاد اکسین خوزستان با تبعیت از این موضوع در طول دو سال گذشته، گام مهمی برای مستندنگاری عملکردهای تولیدی برداشته است. 

عملکرد فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۰ و مستندنگاری آن در قالب یک کتاب طراحی شده، زمینه را برای اشتیاق کارکنان در مسیر تولید، شناسایی فقدان‌های تولیدی و تبیین استراتژی‌های کارآمد برای رفع همان فقدان‌ها به وجود می‌آورد. مجموعه روابط عمومی فولاد اکسین خوزستان با درنظر گرفتن ضرورت تبیین، تشریح و ترسیم فرایندهای عملکردی این مجموعه ذیل یک کتاب، گام مهمی در راستای افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان و تضمین سودآوری در آینده نزدیک برداشته است. این واحد استراتژیک در طول سال جاری با جمع‌آوری داده‌های متعدد در زمینه‌های تولید، فروش، صادرات، تجهیزات، تکنولوژی و …، ضرورت چاپ کتاب سال مجموعه فولاد اکسین خوزستان را بیش از گذشته ترسیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.