×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کرونا جان ۱۰۱ نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( یازدهم شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۸۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۱۳ استان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار( زرد) کرونا هستند،  افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با تشریح وضعیت کرونا در استان سمنان گفت: در این استان در اسفند ۹۸ شاهد خیز شدید موارد ابتلا و بستری کرونا بودیم اما از فروردین امسال موارد ابتلا و بستری کرونا در استان سمنان روند کاهشی پیدا کرد و این روند تا اواخر خرداد ادامه داشت اما از نیمه تیر ماه مجدد روند صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا در استان سمنان مشاهده شد و گر چه در مرداد تا حدی از موارد ابتلا و بستری کاسته شد اما اکنون اغلب شهرستانهای این استان در وضعیت حساس و شکننده کرونا هستند.

وی افزود: هم اکنون شهرهای دامغان، شاهرود، مهدی شهر و میامی استان سمنان در وضعیت قرمز و شهرهای سمنان و گرمسار در وضعیت هشدار هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات، سازمانها و اماکن عمومی استان سمنان ۸۵.۳ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط مردم در وسایل حمل و نقل عمومی ۹۵ درصد است، در اماکن عمومی نیز به طور کلی ۹۰ درصد مردم این استان و ۹۰ درصد کارمندان ادارات و بانکها نیز از ماسک استفاده می کنند.

وی افزود: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده حداکثری مردم استان سمنان از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد خروج شهرستانهای استان سمنان از وضعیت قرمز و هشدار کرونا باشیم.

لاری گفت: تاکنون ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۸۵۵هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند. همه گیری کرونا در دنیا همچنان رو به شتاب است و مهمترین راه پیشگیری و کنترل آن رعایت سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متری  و شست و شوی مداوم دستهاست. امیدواریم را رعایت حداکثری مردم به این اصول شاهد شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.