×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۶۷ هزار واحد مسکن مهر در نیمه اول ۱۴۰۳ قابلیت تحویل دارد 

سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص میزان باقی مانده واحدهای مسکونی مهر در سراسر کشور توضیح داد: در ابتدای دولت سیزدهم در حدود ۲۵۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر فروش اقساطی نشده برای تکمیل به این دولت محول شد که تاکنون حدود نیمی از آنها تکمیل و تحویل شده‌است.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه‌داد: آمارها حاکی است که در مجموع ۱۲۵ هزار و ۶۷۸ واحد باقیمانده است که ۸ هزار و ۳۵۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۴۳ هزار و ۸۱ واحد سهم شهرهای جدید است که بیشتر آن واحدها مربوط به پردیس، پرند و مهستان (هشتگرد) و ۵۹ هزار و ۷ واحد نیز سهم ادارات کل راه و شهرسازی استان‌هاست.

خادمیان توضیح داد: ۲۱ هزار و ۵۳۲ واحد از تعداد کل باقیمانده ۱۲۵ هزار و ۶۷۸ واحد مسکن مهر باقیمانده زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بخش عمده‌ای از آنها دارای پرونده‌های حقوقی هستند و در حال تعیین تکلیف برای نحوه ادامه ساخت آنها هستیم، زیرا زمین این پروژه‌ها متعلق به دولت است.

به گفته وی، از تعداد ۲۱ هزار و ۵۳۲ واحد مسکن مهر باقیمانده که کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، یک‌هزار و ۴۶۷ واحد مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۷ هزار و ۳۱۱ واحد متعلق به شهرهای جدید و ۱۲ هزار و ۷۵۴ واحد مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور است.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن ادامه‌داد: ۴۱ هزار و ۴۳۷ واحد بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۱۰ هزار و ۴۹۱ واحد بین ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ۵ هزار و ۲۲۴ واحد بین ۸۵ تا ۹۰ درصد، ۵ هزار و ۱۹۴ واحد بین ۸۰ تا ۸۵ درصد و ۵ هزار و ۲۶۱ واحد بین ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در اولویت تکمیل و تحویل قرار دارند.

خادمیان گفت: در حال حاضر ۶۷ هزار و ۶۰۷ واحد باقیمانده مسکن مهر پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و بالاتر را دارند که با تأکید وزیر راه و شهرسازی، بخش عمده‌ای از آنها در نیمه اول امسال تکمیل، فروش اقساطی و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی به مالکان واحدهای باقیمانده از پروژه‌های خود مالک مسکن توصیه کرد تا برای تشکیل پرونده و فروش اقساطی تسهیلات بانکی، هرچه سریع‌تر به شعب بانک تسهیلات دهنده مراجعه و نسبت به اخذ کارت قسط اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.