×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۸ دلیل که شما را برای داشتن یک تبلت به جای PC قانع خواهد کرد

۱٫ قابلیت حمل و نقل بسیار آسان

یکی از نکاتی که می‌تواند منجر به آرامش خاطر شما و احساس راحتی بیشتر با یک دستگاه شود، این است که بتوانید آن را با تمام اطلاعاتی که مورد نیازتان است، همه جا به همراه خود داشته باشید. چنین چیزی با وزن بسیار سبک یک تبلت و سایز کوچک و مناسب آن شدنی است.

تبلت‌ها در انواع سایزها و مدل‌های مختلف موجود هستند، می‌توانید سایزی را که با آن احساس راحتی بیشتری می‌کنید، بخرید؛ برای آن کاور و محفظه تهیه کنید و آن را داخل کیف دستی یا کوله پشتی‌تان بگذارید و به راحتی حمل کنید.

۲٫ طیف قیمت متنوع

در حالی که قیمت انواع PC در طیف محدودی قرار می‌گیرد، قیمت تبلت‌ها بسیار متنوع است و دست شما را برای انتخاب و خرید باز می‌گذارد. تبلت‌ها ممولا در سه رده معمولی، متوسط و پریمیوم قرار می‌گیرند و هر کدام بسته به امکاناتی که ارائه می‌دهند، قیمت متفاوتی خواهند داشت. تبلت‌های معمولی برای کارهای معمولی روزانه مناسب هستند، تبلت‌های میان رده بیشتر کارکردهای بیسیک را به خوبی انجام می‌دهند و گزینه‌های پریمیوم معمولا امکانات خاص و ویژه‌ای را برای کاربران‌شان فراهم می‌کنند. قیمت‌ها هم به همین تناسب از کم به زیاد تنظیم خواهد شد.

 شما می‌توانید یک تبلت سامسونگ سری s,t,a انتخاب کنید، سراغ یک تبلت از بین مدل های جدید تبلت سامسونگ با ابعاد بزرگ و قلم دار بروید و هزینه بیشتری بپردازید یا اینکه سراغ مدل‌های قبل از ۲۰۲۱ را گرفته و مدل‌هایی با هزینه کمتر بخرید. دقت داشته باشید که قیمت تبلت معمولا نسبت به یک پی سی بسیار پایین‌تر تمام خواهد شد.

۳٫ سرعت بالا آمدن سیستم

یکی از مشکلاتی که برای کاربران PC پیش می‌آید، کند بودن سرعت بالا آمدن سیستم است. از لحظه‌ای که سیستم را روشن کنید تا زمانی که بتوانید از آن استفاده کنید، مقداری زمان صرف می‌شود تا برنامه‌ها آماده دسترسی شوند. چنین مشکلی در رابطه با تبلت وجود ندارد.

کافی است تبلت را یک بار روشن کنید. تا تمام شدن شارژ آن درست مثل یک گوشی همیشه در دسترس است و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن برنامه‌های مورد نظر خود را باز کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

۴٫ امکان عالی وب گردی

تبلت‌ها برای انجام وب گردی بهترین گزینه‌های ممکن هستند. زمانی که یک تبلت خوب داشته باشید، هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید قفل صفحه را باز کرده و شروع به جستجو در سایت‌های مورد علاقه‌تان کنید. این دستگاه‌ها علاوه بر وب گردی امکان عالی مطالعه کتاب‌های مجازی و فایل‌های پی دی اف مقاله‌ها را برای شما فراهم می‌کند و در عین حال می‌تواند پلتفرمی مناسب برای نصب بازی‌های مورد علاقه‌تان را فراهم کند. نکته مهم این است که قبل از خرید تبلت به نوع پلتفرم آن دقت کنید و بدانید که برنامه‌های مورد نظرتان در iOS بهتر کار می‌کنند، اندرویدی هستند یا برای ویندوز ساخته شده‌اند.

۵٫ استفاده راحت در جلسات کاری

خرید تبلت یکی از مهم‌ترین خریدها برای کسانی است که باید به طور مرتب در جلسات مختلف کاری شرکت کنند. کافی است یک تبلت با قلم هوشمند تهیه کنید تا بتواند جای تمام یادداشت‌های پراکنده و لوازم تحریر روی میز شما را بگیرد. این وسیله را می‌توانید به راحتی از جلسه‌ای به جلسه دیگر ببرید و در عرض چند ثانیه برای ارائه‌تان تمام اطلاعات را رو به روی خود داشته باشید.

۶٫ امکان بازی در هر فضایی

علاقمندان به انجام بازی می‌دانند که بازی‌های روی PC محدودیت مکانی دارند و گوشی‌ها هم برای آن‌ها گرافیک مناسبی ندارند یا خیلی زود شارژ خالی می‌کنند. در شرایطی یک صفحه نمایش بزرگتر با گرافیک بالاتر و قابلیت نگهداری شارژ به مدت طولانی می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای گیمرها به شمار آید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که تبلت‌ها ممکن است در مورد اجرای بعضی از بازی‌ها سرعت پایینی داشته باشند؛ بنابراین قبل از خرید باید ویژگی‌های تبلت مورد نظر خود را با توقعاتی که از سیستم دارید، تطبیق دهید. برای آشنایی با چند مورد از بهترین تبلت‌های مخصوص بازی پیشنهاد می‌شود این مطلب را بخوانید.

۷٫ عمر بالای باتری

تبلت‌ها به دلیل داشتن ابعاد کوچکتر و برنامه‌های سبک‌تر با یک بار شارژ می‌توانند حدود ۱۰ ساعت وب گردی بدون وقفه را برای کاربرانشان فراهم کنند. در مورد لپ تاپ اما این مدت زمان از چهار ساعت شروع شده و در مورد لپ تاپ های برندهای خاصی مثل ایسوس می‌تواند به هشت ساعت هم برسد؛ البته بسته به اینکه مدل کدام سال را خریده باشید (در حال حاضر قاعدتا مدل‌های ۲۰۲۱ بهترین است) و سراغ سری k,n رفته باشید یا نه. برای مشاهده بهترین مدل های ۲۰۲۱ لپ تاپ ایسوس کلیک کنید. در مورد کامپیوتر هم که تکلیف مشخص است، باید یکسره به برق متصل باشد؛ وگرنه کار نخواهد کرد.

در چنین شرایطی عادی است که عمر بالای باتری تبلت امکان استفاده طولانی مدت و راحت‌تر را برای کاربر فراهم کند.

۸٫ امکان استفاده از سیم کارت

یکی از بهترین امکاناتی که یک تبلت به شما می‌دهد، امکان نصب سیم کارت بر روی دستگاه است؛ در حالی که چنین امکانی روی کامپیوتر وجود ندارد. برای استفاده از کامپیوتر شما باید از یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی حجم بخرید، مودم تهیه کنید و کارهای نصب را انجام دهید؛ اما برای استفاده از نت در یک تبلت کافی است یک سیم کارت تهیه کرده و یک بسته از شرکت پشتیبان تهیه کنید تا بتوانید هر جایی که هستید، از اینترنت بهره ببرید.

با وجود این هشت دلیل، برتری تبلت نسبت به PC غیر قابل انکار است؛ با وجود این اگر قصد استفاده تخصصی از دستگاه را دارید و مقصود شما از خرید چیزی به جز وب گردی، مطالعه، تماس، بازی و موارد مشابه است، بهتر است PC را مد نظر داشته باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.