×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
تاثیر ناچیز بورس مسکن در کاهش قیمت ملک/بازار مسکن در رکود

به گزارش تجارت گردان ، صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تاثیر منفی بورس مسکن بر قیمت بازار ملک گفت: بورس مسکن با جذب سرمایه‌های خرد مردم تا حدودی به کاهش قیمت مسکن کمک می‌کند اما در حال حاضر قیمت بالای مصالح ساختمانی و زمین است که موجب گرانی خانه شده و ورود مسکن به بازار سرمایه در این حوزه تاثیری نخواهد داشت.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با سیر نزولی قیمت مسکن در تهران و برخی از کلانشهر‌ها، افزود: در حال حاضر بازار مسکن رکود دارد و آماری که در خصوص کاهش قیمت ملک مطرح می‌شود واقعی نیست،  بانک مرکزی این کاهش را ۱٫۵ درصد و اتحادیه املاک و بنگاه‌داران ۱۰ الی ۱۵ درصد اعلام می‌کنند، در حالی که  بازار در رکود کامل قرار داشته و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت هر متر خانه در برخی از مناطق تهران  در حالی ۵ میلیون کاهش داشته که در یک سال اخیر بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. بنابراین کاهشی که این روزها از آن صحبت می‌شود رافع مشکلات مردم نیست.   

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازار مسکن دچار رکود تورمی شده است، اظهار کرد: رکود تورمی برای سازنده و مصرف کننده بسیار خطرناک است؛ این شرایط ناشی از انفعال دولت در مدیریت بازار مسکن است، رئیس جمهور کشور را به حال خود رها کرده و این افزایش‌ قیمت‌ها را امری طبیعی می‌داند در حالی که بخش عمده آن مربوطه به سوءمدیریت مدیران است متاسفانه دولت قوانین مصوب مجلس را به درستی اجرا نمی‌کند. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.